Preskočiť na hlavný obsah

White Collar - Dobrý a ešte lepší

Je dobré, keď sa na herca dobre pozerá, a ešte k tomu vie aj hrať. V súčasnosti veľmi zriedkavá kombinácia. Hlavne vo vlnách komerčnej seriálovej a filmovej zábavy. Výnimky sa však nájdu všade.

Pre mňa, za mňa, sa môže v Hollywoode hovoriť čokoľvek, jedno je pravda: Matt Bomer je neuveriteľne okúzľujúci chlapík. Studničkovo modré oči a šibalský úsmev, ktorý vás prinúti urobiť čokoľvek, sú len tou pomyselnou čerešničkou na torte. On vie aj hrať. Uveríte mu, že má niekoľko ročné skúsenosti s falšovaním umeleckých diel, s čiernym trhom, s vykrádaním galérií a okrádaním boháčov. Uveríte mu, že to robí pre ženu svojho života. Len pre ňu. Uveríte mu každé jedno slovo a ešte pri tom (možno) aj zabudnete prestať slintať.Všetko mu to, ako diváci, zhltneme aj s navijakom. A tá chémia medzi ním a Timom DeKayom. Tie ich slovné prestrelky a akýsi otcovský vzťah. No nezamiluj si seriál White Collar.

Neal Caffrey je prvotriedny podvoník a falšovateľ, ktorý úspešne uniká pred agentom FBI Petrom Burkom. Až raz padne kosa na kameň, a Peter Neala chytí. Neal je odsúdený na štvorročný trest, ale tri mesiace pred vypršaním trestu z väznice ujde. Peter je povolaný ho znova nájsť, pretože je jediný komu sa to kedy podarilo.Pilot seriálu začína in media res. Žiadne zbytočné omáčky. Hneď v prvých minútach sme svedkami prvotriedneho úteku z prísne stráženej väznice, za ktorý by sa nehanbil ani David Blaine. Peter Neala nájde, posadí ho do väzenia a predĺži mu trest o ďalšie štyri roky. Neal má, ako každý správny hráč pokru, v rukáve eso a presvedčí Petra, že bude pre FBI prospešnejší ako konzultant.Tak vznikla jedna z najlepších dvojíc, ktoré kraľujú televíznym obrazovkám.

Po pozretí prvých dvoch sérií, som sa namotala na seriál viac ako som čakala. Seriál nie je hlúpy, núti vás rozmýšľať a ostriť zrak. Tvorcovia využívajú spomalené zábery či naopak rýchly strih, čo dodáva seriálu priam filmové spracovanie. Okrem zábavy sa popri pozeraní naučíte aj to, že podpisy sa falšujú dole hlavou či ako oblafnúť detektor lži.
Ustredná dvojica má skvelý kasting. Ako som napísala vyššie, Matt Bomer je v seriáli ako ryba vo vode a ako Caffrey je dokonalý. Úspešne mu sekunduje aj Tim DeKay. Títo dvaja výborní herci vytvorili nezabudnuteľnú dvojicu. Neal má však aj iného parťáka v zločine, tentoraz doslovne. Willie Garson ako Mozzie je roztomile paranoidný a správne divný. On videl Lennona v roku 1991:)

Zhrnutie: Seriál je skvelý. Má správneho hlavného hrdinu, ktorý nepredvídateľne osciluje medzi zákonným a illegálnym. Jeho parťáci mu zdatne sekundujú, vtipy fungujú, dialógy sú hrané prirodzene. Pre mňa má seriál ešte jedno plus: Hilarie Burton (Peyton Sawyer z OTH) znova v nejakom seriáli.White Collar vysiela v Štátoch Usa Network. U nás dávajú na Prime Love tretiu sériu (V službách FBI) a Joj Plus práve začala vysielať prvú sériu (Biele goliere). Tak na čo ešte čakať?


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

June and July Wrap Up + Catch Up

Dvojmesačný výpadok na blogu tu už dávno nebol. A prečo k nemu prišlo? Ani sama neviem, dôvodov je viac, hlavným asi moja lenivosť. Potom toho bolo dosť do školy, znova som robila semináre, písala seminárky a pomáhala organizovať konferenciu (pri čom som prišla minimálne o 6 mesiacov života a všetky ilúzie ohľadne dospelých ľudí s titulmi, hrôza). Veľa som toho ani nečítala, skôr som pozerala seriály, ale aj to také... veď vám nižšie napíšem :) Celkovo boli jún a júl také nejaké lenivé neslané mesiace. Môj momentálny stav nazývam letný mozog a už je z toho pomaly diagnóza, ktorú musím začať liečiť, lebo už je po polke prázdnin a ja som ešte nezačala písať minimovku.
Reading Wrap UpPaula Hawkins: Do vody- Nie som veľkou fanynkou autorkinej prvej knihy, táto mi sadla viac. Ale aj tak nechápem čo na nej všetci vidia - je to tuctové, nezapamätateľné. No dobre, rýchlo sa to číta, len tých pohľadov tam je vždy nejako príliš veľa.  3*Cassandra Clare: Polnočná dáma - Oddychovka, ale mám otázku…