Preskočiť na hlavný obsah

Weekly Wrap Up (3.3 - 9.3. 2014)

Tento týždeň som prečítala 2 knihy. Prvou knihou boli The Diviners od Libby Bray a druhou Putovanie večnou nocou, pokračovanie Pod vražednou oblohou, od Veronicy Rossiovej. Prvá spomínaná kniha ma sklamala. Rozbiehalo sa to síce pomaly, ale malo to zaujímavú myšlienku, odohrávala sa to v New Yorku po prvej svetovej vojne, všetky dievčatá boli flapperky (ako z Gatsbyho), takmer všetky postavy mali zvláštne schopnosti. No ako hovorím, kniha sa rozbiehala super. Aj to tak pokračovalo a ja som bola schopná prehliadať, že Evie, hlavná postava, sa viac ako často správa ako rozmaznaný spratek, ktorý si myslí, že svet sa krúti iba okolo neho a že všetci na svete sa spiskli proti nej. Veľkolepé, niekoľko kapitolové finále bolo tiež super, no do konca knihy bolo ešte zhruba 40 strán a ja som si hovorila: Čo dopekla sa bude diať teraz? No čo asi, je to prvá kniha v sérii, takže sa to všetko ešte viac zamotalo, prestalo dávať zmysel a celé sa to, podľa mňa, hrozne pokašľalo. Na knihe sa mi páčilo aj to, že tam nebola takmer žiadna scéna typu "uvidel ju prvýkrát v živote a vedel že bez nej nemôže žiť" (bola asi jedna :), ani žiadny milostný geometrický útvar. Nebolo to presladené, ale posledná veta ma zabila. Zabila skoro všetko čo sa mi na knihe páčilo. Akokoľvek sa mi prvé 2/3 knihy páčili, jednoducho tá posledná časť poslala knihu do neba troch (lepších) hviezdičiek. S pokračovaním si to ešte rozmyslím...

Druhou knihou, ktorú som prečítala tento týždeň, vlastne dnes, je Putovanie večnou nocou. Posledné 2 knihy, ktoré som prečítala boli v angličtine a riadne bichle, takže som potrebovala niečo tenšie, v slovenčine a z knižnice. Kniha ma príjemne prekvapila, stále sa v nej niečo dialo a, samozrejme, skončila cliffhangerom. Chvíľu som si musela zvykať na mená ako Sokol, Huncút, Potôčik, ale dalo sa (aj v jednotke ma to rušilo, no dáva to zmysel :). Nebola to nejaká prevratne kniha, ale veľmi dobrá druhá kniha v sérii. Oddychovka, prakticky prečítaná za nedeľu (prvých 25 strán v piatok večer, v sobotu nič). Dala som jej 4 hviezdičky. Fičala ako naspeedovaná veverička :)

Medzi The Diviners a Putovaním som začala čítať Feast for Crows, ktorá mi prišla v stredu. a neodolala som jej. Zatiaľ som prečítala len nezvyčajne dlhý úvod a dve kapitoly, ale vyzerá to dobre. Po malej slovenskej vsuvke sa do nej plánujem dnes znova pustiť.

Inak som cez týždeň pozerala všetko možné:
  • True Detective - najlepší seriál, ktorý momentálne pozerám. Kvalitný kus filmárskej roboty. Dnes je finále prvej série a dúfam, že sa dozvieme kto je vrah.
  • Arrow - môže to byť ešte lepšie? Akože naozaj? Môže? Lebo toto je... neverím, že je to od CW
  • Oscars 2014 - po minuloročnom fiasku a tých troch hodinách života, ktoré mi už nikto nevráti, bolo tohtoročné udeľovanie cien akadémie závanom príjemného sviežeho vánku (a nielen preto, že som ultimate fangirl Ellen DeGeneres). Po Golden Globes druhý najlepší ceremoniál. V tesnom závese sú BAFTY a Stephen Fry.
  • epizóda Walking Dead z minulého týždňa - dokonalosť (celá s Darylom :)
  • snažím sa aby som tumblr využívala aj na niečo iné ako na reblogovanie gifs so seriálmi, takže počnúc minulým piatkom sa na ňom bude objavovať (prvý TU) Friday Reads post (ak nezabudnem) = to čo budem cez víkend čítať. Môj tumblr: http://vertulovesbooks.tumblr.com/

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”


Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…