Preskočiť na hlavný obsah

Robert Galbraith: Volanie kukučky

zdroj
443 strán, tvrdá väzba
vydavateľstvo: Plus
jazyk: slovenský
prekladateľ: Diana Ghaniová
originálny názov: The Cuckoo´s Calling
hodnotenie GR: 3,8*
moje hodnotenie: 3*
anotácia: Keď sa slávna modelka Lula Landry vrhne dolu zo svojho zasneženého balkóna v londýnskej štvrti Mayfair, vyšetrovatelia rýchlo usúdia, že šlo o samovraždu. Prípad sa zdá byť uzavretý. Lulin brat má však stále isté pochybnosti. A najatý súkromný detektív má za neho odhaliť pravdu. Cormoran Strike je vojnový veterán, ktorý si z Afganistanu odniesol ťažké zranenie a jazvy na duši. Počas riešenia prípadu preniká do sveta distingvovaných mladých mužov a krásnych zvodných žien, prichádza na desivé súvislosti a sám sa ocitá v smrteľnom nebezpečenstve. Tento napínavý kriminálny román pôsobivo zobrazuje atmosféru veľkomestského Londýna – od ospalého pokoja ulíc vo štvrti Mayfair po zabudnuté krčmičky v East Ende a čulý ruch v Soho. (zdroj)

Nasledujúci text môže obsahovať spoilery. Alebo aj nie. Pretože každý považuje za spoiler niečo iné... 

Čím začať, aby tento článok nepôsobil ako štekavý, veľmi dramatický a sarkastický článok o knihe, ktorá nebola síce tou najlepšou kriminálkou akú som kedy čítala, ale nebola to ani úplná blbina? To bude asi ťažké. Tak začnem takto: Keď som zistila, že ju majú u nás v knižnici bola som rada a hneď som si ju rezervovala, aj keď som bola asi šiesta v poradí. V poslednom čase som mala chuť na nejakú kriminálku. Takže keď som dostala email z knižnice, že ma tam už čaká VK, bola som rada. 

Ako som ju však začala čítať, zistila som, že to je zase jedna z tých kníh, okolo ktorých je veľa kriku pre nič. Kniha nie je zlá, ale nie je to ani nič svetoborné. Taký milý priemer, ktorý by sa stratil v hlbinách všetkého čo minulý rok vyšlo, kebyže niet toho odhalenia. Všetci vieme o čo ide, takže to tu nebudem zmieňovať. Všetko na tejto knihe mi prišlo také nejaké... prevarené. Postavy som už niekde videla (napr. v nedeľu po obede na RTVS), zločin sa preriodicky opakuje v každej CSI kriminálke. Vyšetrovateľ, aby bol zvláštnejší je veteránom z Afganistanu, prišiel o končatinu, je nevrlý, má zaujímavý pôvod a novú sekretárku, ktorá chcela byť odmala súkromným očkom. Kde som to už videla? K tomu všetkému nefunkčné rodinné a priateľské vzťahy, kopec postáv, ktoré sú len vatou aby to išlo celé ľahšie dolu krkom a veľké finále v poslednej kapitole. Informácií na vás autor/ka vychŕli veľa, väčšinu zabudnete po prevrátení stránky. Vraha a celý jeho majstrovský plán odhalí v poslednej kapitole. Končí to happyendom. A takou čudnou pachuťou že tak o tomto to celé bolo? Typická oddychovka: vypnúť mozog, čítať stránky. Akurát som od toho čakala viac. Viac nápadu a inovácií. No pretože keď sa mi kniha číta ľahko a rýchlo, mám tendenciu dávať lepšie hodnotenie, tak Volanie kukučky je za 3*. Hrdo si ich môže nalepiť na prebal obálky :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”

Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…