Preskočiť na hlavný obsah

May Wrap Up, Book Haul and June TBR

Wrap Up
Začnime hneď tým, že máj bol skvelý mesiac. Prečítala som 10 kníh, 5 v angličtine a 5 v slovenčine.
  • Susan Crandall: Whisteling Past the Graveyard - O tejto knihe som sa dozvedela z doporučení na GoodReads. A musím povedať, že ma zaujala najmä obálkou. Aj príbeh vyzeral zaujímavo, pri čítaní mi to pripomínalo niečo medzi Farbou citov a Tajným životom včiel. Viac tie včely. Ale, akokoľvek zle to môže znieť, hlavná postava, cca 10-ročné dievčatko, bolo hrozne otravné. Po prvej tretine mi už riadne liezla na nervy. Ale dočítala som. Lebo som si povedala, že nezačnem A Dance with Dragons kým nedočítam jednu knihu z currently reading (ešte stále som DwD nezačala čítať...). Z tohto mi do konca chýbalo menej ako z Odviate vetrom, čo ma tiež nebavilo a hlavná postava, Scarlett, ma neskutočne štvala. 3*
  • Robert Galbraith: Volanie kukučky (Cormoran Strike #1) - Toto sa mi nepáčilo. Nebolo to vyslovene zlé, ale prišlo mi to prehustené nepotrebnými informáciami a také hrajúce formu. 3*
  • Gayle Forman: Iba jeden deň (Iba jeden deň #1) - Od tejto knihy som čakala niečo iné. Prvá tretina, Paríž, Willem, bola fajn, druhá tretina, keď bola v škole, manipulatívna matka a všetka tá kríza, to ma hrozne nebavilo, ale potom, keď sa vydala znova na cesty, to bolo dobré. Taký hollywoodsky koniec to malo, a samozrejme, že si po tom konci musím prečítať aj pokračovanie, Iba jeden rok. 4*
  • Maureen Johnson: Šialenstvo (Tiene Londýna #2) - Jeden z najpríznačnejších názvov kníh. Bola to parádna jazda! 4*
  • Margaret Mitchell: Odviate vetrom - Tak som túto knihu konečne dočítala. Som rada že som ju dočítala, ale vôbec, vôbec ma nebavila. Postava Scarlet ma iritovala, ani ústa nemusela otvoriť. Viem, že sa to nemá, ale vo filme mi taká otravná neprišla. Scarlet bola podľa môjho názoru rozmaznaná, rozmarná, prelietavá, márnotratná a vypočítavá mrcha. Mne keď sa nepáči hlavná postava, tak mi to skazí celú knihu. Ale druhá klasika tohto roku a kniha nad 600 strán (aj keď v máji som prečítala len 350, ale nikomu ani muk!) na máj. 3*
  • Sarah J. Maas: Throne of Glass (Throne of Glass #1) - Super. Super. Super. Postavy, prostredie, príbeh. Vtipné to bolo. Chémiu to malo. Kde mám dvojku? Kde mám dvojku? 5*
  • Neal Shusterman: Unwind (Unwind #1) - Keď sa ma brat spýtal ako sa mi páčil film Twelve years a slave, povedala som mu, že to bol skvelý film, ale ťažko sa na to pozeralo. Unwind je skvelá kniha, ale ťažko sa číta. Teda čítavá je dostatočne, ale niekedy sa mi zdala až hrozivo pravdivá a presná. Kniha sa zaradila do kategórie "odporúčam kade chodím" a už sa teším na druhú polovicu júna kedy mi prídu prvé peniaze za absolventskú prax a ja si objednám z BookDepo pokračovania. Spolu s pokračovaním Throne of Glass, samozrejme :) 5* 
  • Maggie Stiefvater: The Dream Thieves (The Raven Cycle #2) - Super, super, super. Konečne som sa prepracovala aj k tomuto. Mám taký pocit, že čím viac sérií začínam čítať, tým viac mám chuť dobehnúť aj tie ostatné. Toto mi na poličke čučalo od Vianoc, no a teraz po 5 mesiach (nie až také zlé) mi to dočučalo aj do wrap up-u. A ako hovorím, super. Čudné, temné, lyrické, snové. Dovolím si povedať, že v mnohom lepšie ako The Raven Boys! 5*
  • David Benioff: The 25th Hour - Niekedy potrebujete knihu na nejaký ten čas odložiť, aby ste si ju potom užili. 25.hodinu som odložila na rok a pol a teraz keď som ju konečne prečítala si hovorím, že prečo som ju vôbec odkladala. Knihe trochu ublížilo, že som videla najprv film (ktorý patrí medzi moje tri najobľúbenejšie), ale aj tak to je stále skvelá kniha. A teraz mám hroznú chuť znova si pozrieť film! 4*
  • Charlotte Brontë: Jana Eyrová - Neviem čo sa to so mnou porobilo, ale v máji som prečítala 2 klasiky! A z toho sa mi jedna naozaj páčila. Janu Eyrovú som už raz čítala, ale nejako som na ňu vtedy zabudla. Tak som sa do nej pustila teraz a prečítala som ju do konca :) Joj, a neľutujem. Super to bolo. Páčilo sa mi, že autorka sa cez hlavnú postavu Jany, rozprávačky príbehu v niektorých pasážach doslova prihovárala čitateľovi. Ja, čitateľ, som sa cítila dokonale vtiahnutá do deja. A preto, a aj pre iné veci, napr. pán Rochester :), som Jane Eyrovej dala 4*
Predsavzatia:
  • kniha nad 600 strán - Odviate vetrom. Väčšia časť v apríli, ale konečne som to dočítala!
  • klasika - Odviate vetrom. Aj keď musím povedať, že film sa mi páčil viac. A Jana Eyrová. Tá sa mi páčila a aj ma bavila neporovnateľne viac ako OV. Jana, ako postava,  mi prišla oveľa sympatickejšia ako Scarlett.. Viac som sa s ňou dokázala stotožniť.

Book Haul:

  • George R.R. Martin: A Dance with Dragons (A Song of Ice and Fire: Book Five): Kto si doniesol z Flóry knihu a nie kvetinku, ktorá by aj tak neprežila? Vinná. Dráčiky namiesto kvietkov :)
  • Sarah J. Maas: Throne of Glass (Throne of Glass #1): Skvelá cena sa spojila s dobrou náladou môjho sponzora, ahoj mami!, a Veronka už len čakala a nedočkavo chodila z praxe domov, či tam kniha už (konečne) nebude. A keď konečne bola, tak ma asi aj naša hluchá suseda počula pišťať. Krajšia ako na obrázku, s krásnou záložkou, aj keď tú nechutnú nálepku hotter than Hunger Games si mohli odpustiť. Prečítané hneď prvý víkend po príjazde. Mám na ňu aj post, ale čekujte tento u Luu, ak nad knihou ešte váhate. Vďaka Slovartu si ju budeme môcť prečítať aj v slovenčine!
June TBR
Včera večer som po namáhavej rodinnej sobote, ktorá sa niesla za zvukov miešačky, siahla po Strachu múdreho muža, a hneď som prečítala cca 50 strán. Takže knihu nad 600 strán na jún som si už vybrala. Klasiku nechám na svoju momentálnu náladu a zvyšok čítania vlastne tiež. Už sa opakujem ako zaseknutá platňa, ale keď čítam podľa momentálnej nálady, tak čítam viac. A rýchlejšie. No určite bude aj v júni minimálne jedna klasika. Keď som si s nimi na konci mája začala tak pekne rozumieť :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”


Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…