Preskočiť na hlavný obsah

July Wrap Up, Book Haul and August TBR

Wrap Up
  • Brandon Sanderson: Ritmatik (Ritmatik #1) - Zo začiatku som si myslela, že táto kniha je len pekná obálka a nádherné spracovanie, ale mýlila som sa. Od polky, keď je už väčšina world buildingu spravená, sa to rozbehne a nezastaví sa až do konca. Fajnové. Lahôdka. A tie ilustrácie. A tiež ten fajnový kvalitný hrubý papier. Môj vnútorný fetišista na spracovanie kníh si prišiel na svoje. A aj ten, čo má rád dobré, nápadité a akčné fantasy knihy bol spokojný. 4*
  • Sarah Shepard: Bezcitné (Malé klamárky #7) - Povinná jazda z knižnice. Milé, jednohubkové čítanie. Akurát sa mi zdá, že s každým novým pribúdajúcim dielom pribúdajú aj moje povzdychy a prevrátenie očí sa tiež periodicky znásobuje. Ale tak kým to budú do knižnice kupovať, tak to bude Veronka čítať... 3*
  • Kerstin Gier: Prvá strieborná kniha snov (Silber #1) - Prečítané rekordne rýchlo. Dobré to bolo, aj zábavné to bolo, aj hrdinka mi bola sympatická, ale nejako som sa nevedela zbaviť pocitu, že som to už niekde čítala. Napríklad v autorkinej predchádzajúcej série, Drahokamy, ktorej sa táto séria priveľmi podobá. Možno kebyže nemám čerstvo v pamäti The Dream Thieves tak by sa mi to páčilo. Takto však len taký čítavý, ale nie veľmi originálny priemer. 3*
  • Leigh Bardugo: Shadow and Bone (Grisha Trilogy #1) - Zase som raz dobre nakúpila :) Fajnové. Len škoda, že to bolo také krátke, ale za to sa tam stále niečo dialo, a tie ruské slová pomedzi tú angličtinu. Fajnové, ako hovorím. Jediný problém som mala s tým, že môj mozog 9krát z 10, prečítal Darkking a nie Darkling. Ale to je skôr problém môjho mozgu, ktorý sa zjavne nechytal na rýchlosť akou som túto knihu zošrotovala :) 5*
  • Lars Kepler: Svedkyňa ohňa (Joona Linna #3) - Dlho som si chcela prečítať nejakú dobré, mrazivú, mierne desivú a švédsku detektívku. A presne to som dostala od tejto knihy. Aj keď som tušila kto by asi mohol byť vrah už od polky knihy, ten koniec bol dokonalý. Joona Linna proste nemá chybu :) 4* (Summer TBR)
  • Sara B. Elfgrenová, Mats Strandberg: Kruh (Kruh #1): Keď mi na fantasy knihe plnej čarodejníc ako najväčšie scifi prišiel bežný život hlavných predstaviteliek, niekde v programe bude chyba. Prvých 100 strán som sa zoznamovala s hlavnými postavami, ktorých bolo nezmyselne veľa, a aj tak som v nich do konca knihy mala guľáš. Potom sa to nevedelo pohnúť z miesta, ani jedna postava mi nebola sympatická, preklad, alebo radšej výsledná korektúra, bola viac ako len čudná, anglické slová, ani nie anglicizmy, v celej knihe, Tajný príbeh prekrstený na Tajnú históriu (myslím, že mali na mysli román Donny Tartt, ktorý vyšiel v slovenskom preklade pod názvom Tajný príbeh a nie ako doslovný preklad originálneho názvu Secret History). Detaily, ale človeka to potom odvádza od knihy a jej už aj tak dosť košatého príbehu. V sérii s najväčšou pravdepodobnosťou už pokračovať nebudem. Čo mi ušetrí nejaké tie peniažky a čas, ktorý môžem venovať napríklada takému Joona Linnovi... 3*
  • Leo Tolstoy: Anna Karenina: Skôr ako jedna z najromantickejších kníh mi to prišlo ako 800 strán politickej dišputy. Alebo to len moja cynická duša zle pochopila? Každopádne, tentoraz mi spojenie kniha nad 600 strán a klasika vyšlo, aspoň som to dočítala. 3* (Summer TBR, Predsavzatia)
  • Rainbow Rowell: Eleanor & Park   Toto bolo cute, ale aj heartbreaking. Ale viac cute. Niekedy trochu over the top, ale aj tak cute. A sweet. A prečítajte si samostatný článok o tejto cute, ale aj heartbreaking coming off age knihe. 4*
  • Alex Scarrow: Kód apokalypsy (Jazdci časom #3) - Po dočítaní mi hneď napadlo: Na toto sa veru oplatilo čakať. Malo to síce podobnú schému ako prvé dve knihy, ale nevadí :) Séria má našliapnuté vysoko a ja sa už neviem dočkať kedy sa dostanem k ďalšej časti. Peknú, shiny obálku ocenila aj mamina (možno aj preto, že už si knihy kupujem za svoje :) 4*
  • J.R.R. Tolkien: Hobit: Už je to oficiálne, Tolkien proste nie je pre mňa. 3* (Summer TBR, Predsavzatia)
  • Johan Harstad: 172 hours on the moon: Posledných 70 strán ma táto kniha doslova desila. Myslím, že kebyže je ten koniec presne opačný, tak by to bolo väčším prekvapením. Ale inak tobolo  dosť dobré. A tie fotky pomedzi text. 4*

Predsavzatia a Summer TBR update:
  • klasika: V júli sa mi podarilo prečítať až 2! Annu Kareninu od Tolstoya. Konečne! Prvý Tolstoy. Nebolo to presne to čo som od tejto knihy čakala. Škoda. Druhou bol Hobit. Tiež sklamanie. Ako som písala vyššie, Tolkien is just not my cup of coffe. 
  • kniha nad 600-strán: Anna Karenina. Teraz spojenie dvoch predsavzati vyšlo. 
  • a zo Summer TBR som prečítala až tri knihy: Svedkyňu ohňa, Anna Karenina a Hobit. Na august mi ostali už len Sídlo Mansfield a Dance with Dragons. Na dráčikov sa veľmi teším.
Book Haul
  • Leigh Bardugo: Shadow and Bone (Grisha Trilogy #1):  Myslím, že by som si mala dať zablokovať stránku Book Depository. Lebo tam chodím často a potom tam nájdem zľavy... Na túto knihu som zase narazila na fcb stránke blogu Little Rambligs. A doslova som stalkovala či mi už konečne prišli praxové peniaze. Keď prišli, hádajte čo som si kúpila ako prvé? A dobre som urobila. Kniha je geniálna. Všetci povinne prečítať!
  • Rainbow Rowell: Eleanor & Park: Vravel tu niekto o zablokobaní BookDepo? Lebo to je už diagnóza. Túto knihu som chcela čítať už veľmi dlho, ale cca 10 eur za paperback sa mi zdalo dosť veľa. Potom som ju náhodou na BD našla za 8,09 eura. To sa mi už zdalo ako dobrá cena :) 
  • Johan Harstad: 172 hours on the Moon: 54% zľava, nikdy som o nej počula nič zlé, plus aj na konci mesiaca mám ešte peniaze. Geniálna kombinácia. A knihu som prečítala doslova na dvakrát. Skvelá atmosféra, normálne som bola vydesená z posledných cca 70 strán...
  • Leigh Bardugo: Ruin and Rising (Grisha Trilogy #3): Čo sa stane keď si objednáte druhý a tretí diel série naraz? Že najprv Vám príde tretí... Ale krásna kniha, len je trochu väčšia ako jednotka, ale nevadí. Skvelá séria. Veľmi dobrá, keď som si kúpila trojku v paperbacku za viac ako 10 eur. Dúfam, že som nespravila chybu :)

August TBR
Tento mesiac to viem presne. Lebo som si objednala druhú a tretiu časť trilógie Grisha (Siege and Storm, Ruin and Rising) a tiež druhú a tretiu časť série Unwind (Unwholly, Unsouled). A navrh aj druhú časť série Throne of Glass (Crown of Midnight). K tomu zvyšné 2 knihy zo Summer TBR a mám vystaráno na celý mesiac.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”

Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…