Preskočiť na hlavný obsah

September Wrap Up, Book Haul and October TBR

Už niekoľkokrát som spomenula, že mi začala škola. Preto Vás chcem pripraviť na záľahu povinnej literatúry, slovenskej literatúry a všetkého možné čo tu doteraz nikdy nebolo. Počnúc budúcim mesiacom. Ale v septembri to ešte také zlé nebolo. Počas neho som prečítala 5 kníh. Ale ani jedna nie je Heir of Fire, shame on me!

Wrap Up
  • Malala Yousafzai: Volám sa Malala - Prvá časť bola plná historických a politických faktov, takže som ju čítala veľmi pomaly. Chápem, že to bolo potrebné, aby som ako čitateľ pochopila krajinu a jej mentalitu, ale až také podrobné to nemuselo byť. Druhá časť sa mi páčila najviac. No a ku koncu sa mi to zdalo zase veľmi nahustené. Ale určite jedna z najinšpirujúcich kníh aké som kedy čítala. 4*
  • The Assassin's Blade: The Throne of Glass Novellas (Throne of Glass #0.1-0.5) - Som veľmi rada, že som ju prečítala pred tým, ako som sa pustila do tretej knihy. A že ich čítam tak blízko po sebe. No a aj keď som vedela k čomu to celé smeruje, aj tak bolo slzavé údolie. Pocity, pocity... 5*
  • Jandy Nelson: The Sky is Everywhere - Niekedy čítate knihu a hovoríte si: Čo na tomto všetci vidia? A potom čítate knihu a poviete si: Tak už viem čo na tomto všetci vidia. Debut Nelsonovej bol knihou z druhej kategórie. Krásne. Naposledy som sa takto pri contemporary cítila, keď som čítala The Beginning of Everything. It gave me all the feels! 5*
  • +Jeffrey Eugenides: Smrť panien -  Neviem čo bolo viac divné: tie baby alebo chalani, ktorí ich uctievali ako svätý obrázok. Toto bol exemplár knihy číslo jedna, o ktorých som hovorila vyššie. Naozaj neviem čo na tom všetci vidia. Neviem či ja som čudná, ale mne príbeh, ktorý rozprávajú muži v stredných rokoch, ktorí spomínajú na baby zo susedstva, prišiel čudný. A nie v Maggie-Stiefvater štýle čudný. Ale tak, nechcem napísať zvrátene (alebo chcem?), stalkersky čudný. Not my cup of tea.  3*
  • Zbyněk Žába: Tesáno do kamene, psáno na papyrus - Začala mi škola a ja som sa prihlásila dobrovoľne napísať z tohto esej...  3*

Book Haul: Nebyť narodenín a výletu do Nitry, tak ani nemám nové knihy. Škola ešte len začala a ja už nemám čas na knihy. Teda na knihy, ktoré čítam pre radosť. Na čo som sa to dala...
  • Sarah J. Maas: Heir of Fire (Throne of Glass #3) - Môj úplne prvý pre-order. A hneď taká pecka! Tešila som sa ako malá keď prišla :) No a o novej záložke ani nehovorím. BookDepo je síce smrť pre moju peňaženku, ale raj pre moju dušu :)
  • James Dashner: The Maze Runner - Bola som pozrieť kamošky v Nitre a nemohla som obísť ani bývalých kolegovcov v Martinuse, všakže. Samozrejme, že som neodišla bez knihy. Čo by som to bola za človeka? Len kedy sa k nej dostanem, to netuší nikto. Asi len zoznam povinnej literatúry, ktorý sa zo dňa na deň predlžuje... Študujem slovenčinu, nakupujem knihy v angličtine, story of my life 
  • Rachel Joyceová: Neuveriteľná púť Haralda Frya - Darček od Lucie, kamošky z Nitry, na narodeniny. Bolo mi povedané, že to má byť vtipné. Tak hádam bude, anotácie totiž nečítam.


October TBR
Zatiaľ toto. Určite to však nie je konečné číslo. Ale tak je tam aspoň môj obľúbený Tatarka...



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”


Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…