Preskočiť na hlavný obsah

MOJE NAJ: Najlepšie knihy roku 2014

  • Najlepšie knihy, ktoré som prečítala v roku 2014: bez poradia
  1. Meno vetra od Patricka Rothfussa alebo keď konečne poslúchnete všetkých, ktorí Vám hovoria, že je to super
  2. A Feast For Crows od Georga R.R. Martina alebo ako sa Jamie Lannister stal mojou obľúbenou postavou, opitá Cersei je vtipná Cersei a Brienne of Tarth je najlepší parťák
  3. Cress od Marissy Meyer alebo keď sa najviac stotožňujete s babou, ktorá celý život strávila v satelite a pozerá telenovely
  4. The Beginning of Everything od Robin Schneider alebo ako je to niekedy len o dobrom načasovaní na prečítanie knihy
  5. Throne of Glass od Sarah J. Maas alebo keď konečne niekto spraví super bad ass hrdinku, ktorá sa stále pravidelne kúpe, má rada pekné šaty a knihy, hlavne tie knihy
  6. UnWind od Neala Shustermana alebo desivé zobrazenie budúcnosti, z ktorej sa Vám bude doslova zdvíhať žalúdok
  7. The Dream Thieves od Maggie Stiervater alebo čudná séria o čudných veciach plná ešte čudnejších postáv
  8. Tieň vetra od Carlosa Ruiz Zafóna alebo čo môže byť lepšie ako kniha o knihách, kníhkupectve, spisovateľoch a všeličom inom, prevažne knižnom
  9. Shadow and Bone od Leigh Bardugo alebo nielen "akože USA, ale nie USA" je krajina, kde môžete situovať zaujímavú fantasy sériu
  10. UnStrung od Neala Shustermana alebo ako Vás 20 strán emocionálne zničí viac ako 200-stranová kniha
  11. Heir of Fire od Sarah J. Maas alebo tiež 600-stranová kniha, pri ktorej Vám bude málo, lebo to bolo také dobré
  12. Yes Please od Amy Poehler alebo kto umí, ten umí :)
  13. Four od Veronicy Roth alebo konečne kniha, kde prerozprávanie udalostí z pohľadu mužského protagonistu dáva zmysel
  14. Rozhovory bez konca od Dominika Tatarku alebo keď rozhovor naozaj lieči
  • Skvelé série, ktoré som prečítala/začala čítať v roku 2014:
  1. Patrick Rothfuss - Kronika kráľovraha: Meno vetra, Strach múdreho muža - netreba sa báť toho počtu strán
  2. Sarah J. Maas - Throne of Glass: Throne of Glass, Crown of Midnight, Heir of Fire + Assassin´s Blade - hlavná hrdinka má vlastný rozum a používa ho
  3. Neal Shusterman - UnWind Dystology: UnWind. UnWholly, UnSouled + UnStrung - bodaj by sme nikdy nedošli do tohto štádia
  4. Marissa Meyer - The Lunar Chronicles: Cinder, Scarlett, Cress + Glitches, Little Android, Carswell´s Guide to Being Lucky -  kam sa hrabe OUAT na rozprávky so scifi twistom
  5. Leigh Bardugo - Grisha Trilogy: Shadow and Bone, Siege and Storm, Ruin and Rising - ak si prvý diel kúpite za 4 eurá a za posledný ste ochotný zaplatiť vyše 10, to už o niečom svedčí
  6. Maureen Johnson - Tiene Londýna: Meno hviezdy, Šialenstvo - rýchlo sa to číta, ale trojka ešte nie je vonku ani v angličtine!
  7. Gail Formann - Iba jeden deň: Iba jeden deň, Iba jeden rok - aby sa nepovedalo, že len po anglicky a fantasy čítam :)
  • Najväčši knižné sklamania roku 2014: nie každý deň je posvícený, tak ani každá kniha musí byť z kategórie the best thing I ever read
  1. Lena Dunham: Not That Kind of Girl... - Girls patrí medzi jeden z mojich najobľúbenejších seriálov. Ale je rozdiel písať show ako Girls a potom sa snažiť napísať podobne úprimnú knihu. Neviem, asi som prudérna, ale isté veci by si človek, aj taký, ktorý sa preslávil tým, že sa ukazuje nahý na televíznej obrazovke, mohol nechať pre seba. Toto ani nebol prípad kamošky, ktorá Vám povie aj tie najväčšie intímnosti nad kávou len tak, aby reč nestála. Isté veci by sme si mali nechať pre seba. Alebo pre svôjho terapeuta (v tom prípade, o tom potom nepísať do knihy). Toto je definitívne Not That Kind of Book I Want To Read... Plus kto napíše knihu o tom čo sa naučil keď má 28 rokov? Človek sa učí celý život. A prečo to bolo len o sexe, ani to som nepochopila. 
  2. Jenny Han, Siobhan Vivian: Ashes to Ashes - Záverečný diel trilógie, ktorá sa tak dobre rozbehla. Ktorá sa tak super čítala. Bolo to americké, nereálne, cukrové a gýčové, ale niekedy človek potrebuje také to fluffy contemporary. Až na to, že toto sa  v poslednej čast zvrhlo na veľmi zlý paranormálny román. Dve knihy budujete postavy, potom spravíte SWITCH a očakávate, drahá Jenny a Siob, že budem fandiť pomätenej babe a nie chalanovi, ktorého ste celý čas budovali ako jerka, ktorý je vlastne citlivý a zranený človek, ktorého nikto nechápe? Ja nechápem túto knihu a jej postavy. Dočítané so zaťatými zubami. Inak, tá posledná kapitola, to ste si mysleli, že keď sa zahráte na J.K. Rowlingovú, že si to nikto nevšimne?
  3. Julie Cross: Uväznení v čase - K tomuto len otázka: Ak by Vám zomrela sestra, pamätali by ste si práve to, ako raz dostala zo stresu hnačku? 
Čo dobrého ste prečítali v roku 2014 Vy? Našlo sa aj niečo čo Vás sklamalo?

Do prečítania...







Komentáre

  1. vždy sa teším na tvoje príspevky :) a teším sa aj z Tieňa vetra, že sa kniha páčila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, ani nevieš akú radosť mi urobil tvoj komentár :) tieň vetra bol absolútne peckový :)

      Odstrániť
  2. to som rada :)
    inak, aj ja študujem v Nitre, ty si asi v magisterskom, či?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. v nitre som bola na bakalárskom, editorstvo, teraz som na magisterskom, slovenský jazyk a literatúra, v banskej bystrici

      Odstrániť
    2. tak držím palce v štúdiu! :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”


Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…