Preskočiť na hlavný obsah

June Wrap Up, Book Haul and July TBR

Wrap Up

Odpusť mi, Leonard Peacock  sa potichu preniesol do ďalšieho mesiaca, lebo som nemala náladu... 
Toto sú knihy, ktoré som prečítala: 
  • Patrick Rothfuss: Pomalé skúmanie ticha - Jedna z najzvláštnejších, ale zároveň načarovnejších čitateľských skúseností v mojom živote. 5* TOP 2015
  • Michail Bulgakov: Zápisky mladého lekára - Zábavné, už viem z kade sa to v tom seriáli nabralo... 4*
  • Miroslava Varáčková: Adaptácia - V prvej polovici sa to vlieklo, v druhej už menej. Hlavná postava, z ktorej pohľadu je príbeh rozprávaný, bola však otravná a neznesiteľná stále rovnako... 2*
  • Aisha Saeed: Written in the Stars - Jedna z najlepších kníh, ktoré som tento rok čítala. Temnejšia ako som očakávala, úderná a nebudem preháňať, keď napíšem, že na istých miestach som mala slzy na krajíčku TOP 2015 5*
  • Khaled Hosseini: A hory odpovedali ozvenou - Tak toto bolo zatiaľ najväčšie sklamanie tohto roku. Príbeh ako vystrihnutý z filmu, ktorý by dávali tak akurát v nedeľu poobede na Doma. Veľa POV, prakticky každá kapitola mala svoj vlastný, takže som sa ako čitateľ nedokázala stotožniť s nejakou postavou. A veľa časových a dejových liniek. Celé zle, zmätok, zúfalstvo, a to som si to nechávala tak dlho z tej knižnice... 2*
  • NoViolet Bulawayo: We Need New Names - Perfektná kniha! Viac slov netreba TOP 2015! 5*
  • Gillian Flynn: Ostré predmety - Z tohto som nebola až tak paf, ako z Gone Girl, vôbec ma to nezaujalo. 3*
  • Nathan Filer: Šok z pádu - Ja neviem čím to bolo, znova som prečítala knihu, v ktorej mi hlavná postava a zároveň rozprávač príbehu nesadla. A pritom som sa na tú knihu tak tešila... 3*
  • Roberth Galbraith: Hodvábnik - Ako som napísala na GR, neviem či sa mi táto kniha páčila viac ako jednotka preto, že sa v nej veľa hovorí o knihách a ich vydávaní, alebo je to naozaj o triedu lepšia kniha ako prvý diel. Fakt neviem. Ale má skoro 500 strán a prečítala som ju za tri dni, takže niečo na nej bude 4*
  • Tana French: Vtedy v lese - 99% som túto knihu žrala. Páčilo sa mi všetko, ale najmä postavy. No ten koniec. Koniec ma sklamal, a to sa neodpúšťa... 3*
  • Marie Rutkoski: The Winner´s Curse - Keď prečítate knihu za deň... 5* 
  • Marie Rutkoski: The Winner´s Crime - Ten koniec, ten koniec, ten koniec... 5*
  • Nora Ephron: I Feel Bad About My Neck: And Other Thoughts on Being a Woman - Trošku mi vadil spôsob čítania, ale obsahovo super" 4*
  • Morgan Rhodes: Falling Kingdoms - Príbeh o tom ako autorka chcela napísať veľkolepé fantasy, ale nakoniec napísala hroznú telenovelu, kde je každá jedna postava nesympatická, rozmaznaná a nemožná. YA Game of Thrones? Ale kdeže. Celé zle... 2*

 

Book Haul 

  • Marie Majerová: Robinsonka - V knižnici máme policu, na ktorej je napísané Zober si knihu väčšinou tam nie je nič zaujímavé (brat má z tade učebnicu pre elektrikárov), ale pri poslednej návšteve som tam našla Robinsonku. Klasika dievčenskej literatúry, hádam ju raz aj prečítam...

 

 

 July TBR

Ako sa v posledných mesiacoch stalo zvykom, TBR je väčšinou z knižnice. Lebo to sú knihy, ktoré by som mala prečítať čo najskôr... Kto bude čítať moje knihy, to naozaj neviem... Aj keď neviem prečo stále v týchto postoch píšem TBR položku, keď sú prázdniny a ja čítam v podstate len to na čo mám chuť (momentálne fantasy v angličtine od ženských autoriek). Ale pokukujem aj po A Dance of Dragons, najmä po pozretí piatej série, ktorá medzi nami, bola najhoršia zatiaľ, a to nielen v súvislosti so všetkými ženskými postavami, ktoré si naozaj nezaslúžia to čo sa im v seriáli deje. A keď sme už pri ženských fantasy autorkách, vážne sa zaujímam o Jonathana Stranga a pána Norella, lebo by som si chcela pozrieť minisériu (a nielen preto, že som si na ňu spomenula, keď som ju vytiahla z najzastrčenejšieho miesta v poličke...).

Plány sú veľké, uvidíme čo z toho nakoniec bude.

Čo dobrého ste v júni prečítali Vy? Čo sa chystáte čítať v júli? Máte nejaký ultimate summer read, ktorý by ste mi odporučili?

Do prečítania...


Komentáre

  1. Som rada, že som Jonathana Strangea už prečítala, lebo mi to trvalo asi dva roky a keby chcem teraz pred pozretím minisérie... tak by sa mi ten časový plán pekne natiahol :D Na druhú stranu - no regrets, je to dosť dobré a stojí sa tým prelúskať :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja ho mám už asi dva roky doma a nejako som naňho zabudla, ale teraz keď začala miniséria by som sa doňho pustila, keď som si už naňho spomenula, počula som, že je to dobré, len to mám pomalší rozbeh, uvidíme... :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”


Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…