Preskočiť na hlavný obsah

Seriály

Jéj, leto... Nie tak celkom jéj. Nie som veľkým fanušíkom leta. Teda nie ani tak leta ako ročného obdobia, ale letného počasia. Horúčav, aby som bola konkrétna. Nie veľmi dobre znášam teploty nad 25 stupňov. Aj obyčajná joga sa zmení na bikram jógu... Ale späť k veci. Ako ste už iste pochopili, nemám rada leto. Veď ani nášmu psovi sa neche ísť von, čo asi nie je ten najlepší príklad, kedže Bibina nie je známa tým, že by bola aktívny pes, ale chápeme sa, nie? A keď je tak teplo, že cítim ako sa mi zaparuje mozog už len pri pomyslení na písaný text, vtedy sa najlepšie maratónujú seriály. Nachystám si seriál k cvičeniu, potom sa vždy teším na cvičenie, lebo si pozriem aj seriál. Motivácia musí byť! A väčšinou to dopadne tak, že si pozriem seriál pri cvičení a aj po ňom, aj večer, do noci, k obedu a na ďalšie cvičeniu mi už nič neostane. Takže teraz tu pre Vás mám nálož takýchto "cvičiacich" seriálov. Tieto som už buď pozrela a čakám napríklad do 24. septembra, všk HTGAWM, alebo pozerám z týždňa na týždeň, však UnREAL. Pretože sa mi seriály míňajú ako teplé rožky, dajte nejaké typy, nech mám pri čom "cvičiť".


Younger

Younger je adaptáciou knihy, odohráva sa vo vydavateľstve, v New Yorku a je vtipný. Čo viac si priať? Možno dlhšiu stopáž a viac častí. Sutton Foster má naozaj 40 rokov, ako hlavná hrdinka Liza, takže to bolo naozaj o tom, že maskéri museli premeniť 40-ročnú na 26-ročnú. A celkom sa im to podarilo. Ale čo je na seriáli najlepšie? Že Liza pracuje v knižnom vydavateľstve, kamaráti sa s editorkou, spomínajú goodreads ako na bežiacom páse a seriál si robí srandu z jedného švédskeho autora. Ten tam dokonca aj hovorí po švédsky. A ja teda švédske veci môžem. Fajnová oddychovka, pri ktorej sa dobre cvičí, relaxuje, ale aj žehlí... :)

How to Get Away with Murder

Viola Davis bola už veľakrát nominovaná na Oscara. Drží, myslím nejaký rekord za hlavnú aj vedľajšiu postavu. V HTGAWM hrá nesympatickú, tvrdú postavu, ktorá je ochotná ísť doslova cez mŕtvoly, aby pomohla svojim klientom.Okrem nej tam hrá aj Dean Thomas z Harryho Pottera, ktorý nebol tou najšťastnejšou kastingovou voľbou, Rosie z The Killing (nie, tu nehrá mŕtvolu) a aj Paris z Gilmoriek! Okrem toho tu nájdete napríklad aj Benneta z Orange is The New Black. A v seriáli som našla aj svoj druhý seriálový OTP, po Captain Swan, samozrejme, a je ním Connor a Oliver. Connor, btw, je najlepšia postava.

Grace and Frankie

Grace a Frankie sa dozvedia, že sa s nimi chcú ich manželia, inak obchodní partneri, rozviesť. To by nebol až taký šok. V zápätí im oznámia, že sa chcú zobrať. Oni dvaja. Na základe tejto bizardnej situácie sa dve úplne rozdielne ženy zblížia viac akoby čakali. Seriál o tom, že niekedy sú veci komplikovanejšia ako sa zdá. Inak Grace je kráľovná odfajčov. Frankie za ňou však nezaostáva. Veľmi vtipné. No a jedna postava sa volá Coyote...

Unbreakable Kimmy Schmidt

Sitcom, ktorý je tak milo pozitívne vtipný. Kimmy je slniečko, čistá duša. Od 13. rokov bola v bunkri a verila, že nastal koniec sveta. Potom ju aj jej "spolutáborníčky" vyslobodia a ona nanovo objavuje svet: technológie, ale aj jazyk. Kimmy stále ostala tým malým dievčatkom, ktoré uniesol reverend, ktorého inak hrá Jon Hamm. Za seriálom stojí Tina Fey a už len pre úvodnú zvučku to stojí za to. A pre Titusa. Teda hlavne pre neho. V seriáli sa objaví aj Minho z Maze Runnera.

UnREAL

Pamätáte si na Nevestu pre milionára? V USA má Bachelor/Bachelorette veľkú popularitu. A tak sa stanica Lifetime rozhodla urobiť o zákulisí "tejto" šou seriál. A aký seriál. Surový, pravidivý?, autentický?, jednoznačne však skvelý. Postavy sú ako Nick a Amy z Gone Girl: proste ťa baví ich nenávidieť, lebo nie sú dobrí ľudia. Nenávidíš ich, sú to hrozní ľudia, ktorí využijú každú ľudskú slabosť a emóciu, ale je tak dobré sa na to pozerať. A "Honzík" má britský prízvuk! Plus, keď som o seriáli hovorila bratovi, tak ho to celkom zaujalo (niežeby to pozeral), ale už to je čo povedať. Jedej z najlepších seriálov tohto leta.

Empire 

Tento seriál som niekde videla opísaný ako King Lear meets Dynasty meets Glee. A presne také to je. Traja bratia, z ktorých je každý iný, ale každý má svoj špecifický "problém". Teda je to problém aspoň v očiach ich otca, hudobného magnáta. Skvelá, originálna hudba je samozrejmosťou. Niekedy je to naozaj ako telenovela, tie pohľady, dlhé zábery, dramatická hudba... 12 častí som pozrela za menej ako 24 hodín, popritom som spala, venčila psa a strávila pol dňa na nete. Vysoko návykové. Za seriálom stojí môj obľúbený Danny The Strong (scenár k Drozdajkám a Doyle z Gilmoriek) a Lee Daniels (Precious, Lee Daniels´ Butler). Hudba je výraznou súčasťou seriálu: života hrdinov, cez hudbu prežívajú konflikty, a niekedy sa môže zdať, že hudba je pre nich až náboženstvom, doslova prepuknú do pesničky ako v rozprávke od Disneho. Shut up Dora and watch it! Plus Jussie Smollette je tak nevtieravo dobrý ako Jamal až to bolí. A to nielen kvôli Jamalovej dejovej linke (asi najprepracovanejšia postava v seriáli, veľa vychádza zo života Leeho Danielsa). Prvá minúta pilotu je len pesnička. Tomu ja hovorím seriál o hudobnom biznise!

A čo pozeráte vy? Dajte typy!

Do pozerania...

 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”


Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…