Preskočiť na hlavný obsah

August Wrap Up, Book Haul and September TBR

Wrap Up:

  • James Dashner: The Scorch Trials - Na túto knihu ma navnadil film Maze Runner, ktorý som si pozrela, lebo som potrebovala Dylan O´Brien fix :) Kniha sa čítala rýchlo, len už som z nej nebola tak na vetvy ako z prvého dielu. Niečo knihe chýbalo. Ale nepýtajte sa ma čo. Neviem to vysvetliť. Proste som mala pri čítaní pocit, že "áno je to dobré, rýchlo sa to číta, ale niečo mi tam chýba". Ale tak už chcem túto sériu dočítať. Dvojke som dala na GR 3* (ale také dobré tri hviezdičky, lebo nie sú hviezdičky ako hviezdičky).
  • James Dashner: The Death Cure - Asi som sa predystópiovala, lebo ani záverečný diel série Maze Runner ma nechytil. Neviem. Myslím, že žánru dystópie dám na chvíľu pokoj. 3*
  • Jojo Moyes: Dievča, ktoré si tu zanechal - Nejaká mrchavá nálada ma obchádzala pri čítaní tejto knihy. Postavy sa mi nepáčili, príbeh mi pripomínal Steelovej Prsteň (film, knihu som (ešte) nečítala). Bod k dobru, že to bolo o 1. svetovej vojne a nie o druhej, lebo to by už bolo veľa ošúchaných klišé na jednu knihu... Aj tak ich tam bolo dosť. Po Predtým.... veľké sklamanie, ale zase, nebola to dystópia :) Slabé 3*. Skôr 2,5, ale zaokrúhľuje sa nahor, nie?
  • Marisha Pessl: Nočný film - Konečne som v auguste prečítala niečo po čom mi neostala pachuť sklamania v ústach. Dostala som presne to čo som od knihy čakala: nočné mory  a obzeranie sa cez plece. Creepy as hell! A koniec ma prekvapil. Veľmi vydarená kniha. 4*
  • Marie Majerová: Robinsonka - Už dávno ma nejaká kniha a jej postavy, všetky do jednej bez výnimky, neiritovali ako Robinsonka. Chápem, že spoločenská atmosféra tej doby bola iná, ale toto bolo príliš. Ešte, že to bolo také krátke! Zle, celé zle. 2* (ašpirant na worst of 2015, ale ešte o tom premýšľam. No kniha zadarmo, čo si budeme hovoriť...)
  • Donna Tartt: Stehlík - Zaujímavá kniha. Len druhá polovica bola veľmi, ale veľmi uťahaná. Aj napriek tomuto faktu je to predsa DONNA TARTT!!! Takže 4* (3,75*, ale to je len detail). 

 

Book Haul

Trochu o týchto dvoch kníhách: Nepúšťajte ma už do kníhkupectva v Priore. Alebo ma aspoň držte ďalej od bedničiek. Rozhodovala som sa medzi tromi titulmi, ale nakoniec som si zobrala len dva. Pokrok, nie? Dve knihy za 8 eur je dobrá cena. Jedna kniha spadá do mojej obľúbenej škandinávskej literatúry, druhá je scifi, čo je tiež žáner, ktorý vyhľadávam. Takže situácia je win-win. Som rada, že si rozumieme. Tiež som rada, že som si to tu takto odôvodnila. Hneď mi je ľahšie na srdci.

Per Petterson: Odmietam
Vnútro je krásne a vždy som chcela knihu z tejto slovartovskej edície.

  Daniel H. Wilson: Robokalypsa. Už dávno som nečítala o robotoch.

September TBR

Queen of Shadows je na ceste! Takže to je prvá kniha, ktorú určite v septembri prečítam. Minule hovorím mamine: Vieš vychádza kniha Z TEJ SÉRIE, vieš Z TEJ SÉRIE!!! Môžem, môžem? (Nikdy sa mi neoplatilo tak svedomito robiť domáce práce ako v tejto chvíli).

Druhou knihou, ktorú si v septembri prečítam je štvrtá časť série Jazdci časom, Absolútna vojna, ktorá sa mi už nedá predĺžiť vo vedeckej. No a ešte mám resty z augusta: Sídlo Mansfield, ktoré ma rovnako irutuje a udivuje, a You´re never weird on internet (almost), ktorú počúvam keď sa chodím prechádzať. Ľudia čo ma stretnú si o mne musia myslieť, že mi šibe. Usmievam sa totižto od ucha k uchu. Geniálna kniha!

21. septembra začína škola a potom to už bude len o čítaní do školy. Takže si tieto tri týždna plánujem náležite užiť! 

Aký august ste mali vy? Aj vy sa tak tešíte na Queen of Shadows ako ja? Inak Throne of Glass, prvá kniha série, vychádza (alebo už vyšla?) aj v slovenčine. Najviac ma potešila kamoška, ktorá si knihu predobjednala, lebo som jej o nej rozprávala (a čítala o nej na blogu). My work is done here!

Do prečítania...

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Nákupný zoznam

...alebo wishlist? Nie, skôr nákupný zoznam.


Máte aj vy knihy, ktoré musíte mať aj keby na chleba nebolo? A aj u vás to väčšinou skončí tak, že na chleba nie je, ale knihy sú (alebo to sa stáva len mne?). Máj je permanentne mesiacom, v ktorom vychádza veľa titulov, ktoré chcem prečítať (a potom sa to len nabaľuje ako snehová guľa). A keby len prečítať, ale musím bezpodmienečne mať! Ale treba mať plán! Plán pre mňa znamená zoznam. Takže dnes bude reč o knihách, ktoré vyšli alebo ešte len vyjdú, a ktoré sú na mojom „must buy books“ zozname. Tiež známy ako akčný plán na budúci polrok. Čo nevyjde, pôjde na vianočný zoznam. Keby s knihami predávali aj čas na ich čítanie, všakže?

Mŕtve dievča neklame – vyšlo v slovenčine už koncom marca. Podľa kultovej knihy prednedávnom vyšiel aj seriál (ktorý som ešte nevidela, lebo chcem najprv čítať knihu). Jedna z mojich nákupných priorít! (najmä aby som si mohla spraviť názor, lebo podľa reakcií internetu [a najmä ľudí, ktorí ešte veria v politickú kore…