Preskočiť na hlavný obsah

Rick Riordan: Sword of Summer

zdroj
Tak Rick Riordan si po gréckej, egyptskej a rímskej mytológii zobral na paškál nórsku. Ako mu to vyšlo?

Mám slabosť na všetko škandinávske, s osobnou preferenciou všetkého švédskeho (aj keď ešte som nebola v Ikei, ale to je iná story). Milujem Riordanove knihy: sú vtipné, svieže, hravé, akčné, s referenciami na aktuálne popkultúrne záležitosti. Mytologické je vždy veľkou súčasťou príbehu, ale v konečnom dôsledku je to vždy o skupine tínedžerov, ktorí sa snažia zachrániť svet. SoS nie je výnimkou. Akurát, že má body navyše za referencie Percyho Jacksona a Heroes of Olympus, marvelovské vtipy a aj to, že hrdina tam spomenie, že sa podobá na Kurta Cobaina (viď obálka).

Riordanovská formula: mladík je čudný, ani nevie prečo, ale zistí to na samom začiatku knihy, všetko sa skomplikuje, vydá sa na výpravu na záchranu svete, všetko sa znova skomplikuje, zostala zachovaná. Diverzita postáv a ich kultúrnych zázemí je ešte na vyššej úrovni ako v HoO, a to nespomínam len preto, že tu majú aj škriatka, aj elfa.

SoS je zábavná a akčná kniha, napísaná v autorovom štýle a s humorom jemu vlastným. Neberie sa príliš vážne, číta sa dobre a rýchlo, čo viac si človek môže priať? Nehovorím, že nechajte mozog doma, ak siahnete po tejto (alebo akejkoľvek inej autorovej) knihe, len majte na pamäti, že je to zábava. Veď je to kniha o 16-ročnom chlapcovi, ktorý zistí, že jeho otec je nórsky boh (*spoiler: nie jeden z "tých" populárnych*) a vydá sa na výpravu so škriatkom, elfom a valkýrou. A medzičasom spomenie aj to, že sa podobá na ikonu 90.tych rokov. Zábavné, riordanovské a ja si určite prečítam aj ďalšie diely tejto série.

Do prečítanie...

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Nákupný zoznam

...alebo wishlist? Nie, skôr nákupný zoznam.


Máte aj vy knihy, ktoré musíte mať aj keby na chleba nebolo? A aj u vás to väčšinou skončí tak, že na chleba nie je, ale knihy sú (alebo to sa stáva len mne?). Máj je permanentne mesiacom, v ktorom vychádza veľa titulov, ktoré chcem prečítať (a potom sa to len nabaľuje ako snehová guľa). A keby len prečítať, ale musím bezpodmienečne mať! Ale treba mať plán! Plán pre mňa znamená zoznam. Takže dnes bude reč o knihách, ktoré vyšli alebo ešte len vyjdú, a ktoré sú na mojom „must buy books“ zozname. Tiež známy ako akčný plán na budúci polrok. Čo nevyjde, pôjde na vianočný zoznam. Keby s knihami predávali aj čas na ich čítanie, všakže?

Mŕtve dievča neklame – vyšlo v slovenčine už koncom marca. Podľa kultovej knihy prednedávnom vyšiel aj seriál (ktorý som ešte nevidela, lebo chcem najprv čítať knihu). Jedna z mojich nákupných priorít! (najmä aby som si mohla spraviť názor, lebo podľa reakcií internetu [a najmä ľudí, ktorí ešte veria v politickú kore…