Preskočiť na hlavný obsah

October Wrap Up, Book Haul and November TBR


Október bol výnimočne dobrý čítací mesiac. To bude asi tým, že som začala všade so sebou nosiť knihu (alebo čítačku), ak mám trochu času (napríklad pri čakaní na autobus) vždy si čítam. Tiež som obmedzila čas, ktorý trávim na počítači a internete. No a určite to má na svedomí aj výber skvelých kníh, ktoré som v októbri čítala!

Wrap Up:

  • Nora Krausová: Poetika v časoch za a proti - Štúdie o Ecovi boli veľmi dobré. Dokonca si dovolím napísať, že ma bavili. Ale inak. No do školy to bolo, čo si budeme hovoriť. 3*
  • Sue Monk Kiddová: Vynález krídiel - Táto kniha ma na začiatku veľmi bavila. Veď prečo nie, ešte aj na obálke to má napísané, že je to o priateľstve a odvahe žien zmeniť svet. No neskôr moje nadšenie postupne vyprchávalo. Nie som veľmi na náboženstvo, a v druhej časti sa kniha začala uberať týmto smerom, čo mi začalo vadiť a otravovať. Prekvapilo ma, keď som sa pri prečítaní poznámky od autorky dozvedela, že sestry Grimkéové boli reálnymi historickými postavami a veľkými feministkami svojej doby. Nebudem sa tváriť, že táto informácia nepomohla knihe k 4*. Kniha nebola zlá, len na môj vkus veľmi náboženská, čo sa však vysvetlilo autorskou poznámkou. 4* 
  • Rick Riordan: Sword of Summer - Milujem štýl tohto chlapa! Je to vtipné, svieže, akčné, popkultúrne referencie sú povinný prvok, zábavné, aj citlivé. 4*
  • Tarryn Fisher: Mud Vien - Tak už viem prečo je Never Never také temné. Toto bolo  temné, desivé, nechutné, drsné, ale veľmi dobré. Páčil sa mi autorkin štýl, neuhádla som, kto za tým stál, ale možno keby som dávala lepší pozor... Bod k dobru aj za to, že kniha neskončila happyendom. Určite checknem aj iné knihy od Fisher. 4*
  • Kurt Vonnegut: Raňajky šampiónov alebo Zbohom, modrý pondelok - Ako povedala naša vyučujúca: Vonnegut je skvelý! Je! A veľmi! Bizardné, čudné, skvelé! 5* 
  • Tarryn Fisher: Marrow - Fúha, tak toto bola ešte šialenejšia kniha ako Mud Vien. Taká viac psychologická, autorka nám ponúkla viac z vnútorných pohnútok postavy. Koniec so mnou zamával, a to poriadne. Ak chcete čítať aj MV aj Marrow, tak najprv si prečítajte MV, pretože v Marrow je niekoľko spoilerov pre MV. Niekto číta v októbri horory, niekto psychologické thrilleri. 4* 
  • Patrick Ness: The Rest Of Us Just Live Here - Položili ste si niekedy otázku: a čo všetci tí tínedžeri, ktorí nie sú vyvolení? Čo robia počas apokalypsy oni? Ness si ju položil, aj si na ňu odpovedal a ja som jeho odpoveď zhltla za deň. Jedna z najlepších kníh, aké som v poslednom čase čítala. YA, ktorá je taká normálna. Normálna v tom zmysle, že rieši problémy, aké riešia ľudia, keď sú tínedžeri. Nenútená, normálna, zábavná, referencie na Harry Pottera sú nutnosťou. Ale nič nie je silené. 5* THE BEST OF 2015   
  • Kurt Vonnegut: Bitúnok č. 5 alebo Detská križiacka výprava - Inšpirovaná seminárom z literatúry som si prečítala v októbri ešte jedného Vonneguta a už teraz viem, že nebude posledným. Skvelé! 5*
  • Haruki Murakami: Podivná knihovna - Čudné to síce bolo, ale nebolo to také "moje" čudné. Toto nebola moja šálka kávy, aj keď ilustrácie boli nádherné. 2* 
  • Charles Dickens: Vianočná koleda - Tento semester mám zaujímavý predmet Literatúra a média, kde čítame knihy a porovnávame rôzne adaptácie a médiá, v ktorých bol text adaptovaný. Vianočná koleda mi aj slzu do oka vohnala, čo sa o muzikáli nedá povedať... 4* 
  • Cassandra Clare: Mesto stratených duší - No tak toto bol divný návrat. Pamätám sa, že ma knihy z tejto série bavili viac. Malá otázočka: Som čudná ak ma nebaví Jace a Clary? Lebo podľa mňa sú to najslabšie postavy. Mňa bavia všetci ostatní viac ako ústredná dvojica. Najviac Magnus a Alec, samozrejme. 3*

 

Book Haul

  • Avery Corman: Kramerová verzus Kramer - Kniha z knižničnej "Zoberte si..." poličky. Vyzerala schopne, zaujímavo a bola zadarmo. Čo si budeme hovoriť, nie? 
  • R. Passia - I. Taranenková: Hľadanie súčasnosti - Tak sme sa s kolegyňou vybrali na prednášku, ktorá bola u nás v škole a musím povedať, že to bola jedna z najlepších prednášok aké som kedy zažila. A samozrejme, že som si kúpila aj knihu a nechala si ju podpísať. BTW, moja kolegyňa má tiež blog, tak ju checknite TU

 

November TBR

Na Postmodernú literatúru budem čítať Pišťankovho Mladého Dônča, na čo sa teším. Kedysi dávno som čítala Rivers of Babylon, a to bola riadna haluz. Potom mám, ako inak, narezervované a napožičiavané knihy z troch knižníc, no a pohrávam sa s myšlienkou čítať Carry On v čítačke, a to najmä preto, lebo ma inšpirovala skvelá Adriana a jej video, ktoré je rovnako geniálne, ako je dôležité, všetci povinne pozrieť! Lebo sexuálna orientácia hrdinu nie je spoiler! 

Takže tak. Som zvedavá ako to nakoniec dopadne. V októbri sa mi podarilo prečítať 120., teda poslednú, knihu v GR challenge! Konečne! Tentoraz sa mi to už nechcelo posúvať. Nemalo by to ani taký cveng ako zvýšiť si (postupne) challenge zo 60 na 120 kníh. Ja mám rada také veci :)

Dúfam, že ste mali pekný október, prajem Vám ešte krajší november. Na koniec ešte jedna otázka: Kto ide na Bilbliotéku? Ja sa chystám v sobotu (7.11.) a neviem sa dočkať!

Do prečítania... 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”


Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…