Preskočiť na hlavný obsah

Knižné predsavzatia na rok 2015 po roku. Predsavzatia na rok 2016

zdroj
Predsavzatia po polroku vyzerali takto: TU. Ako to s predsavzatiami vyzerá po roku? Ani nechcite vedieť...
Začiatkom roku 2015 som si predsavzala niekoľko knižných predsavzatí. V roku 2015 som chcela prečítať:

  • jednu ruskú klasiku - Zápisky mladého lekára od Michaila Bulgakova. K prečítaniu tejto knihy ma inšpiroval seriál Young Doctor´s Notebook, ktorý je adaptáciou knihy. Myslela som si, že len seriál v absurdnosti a irónii preháňa, ale ono je to tak aj v knihe :)
  • jednu francúzsku klasiku - nič..
  • jednu faktografickú knihu, ktorá však nemôže byť do školy - Ráta sa aj kniha esejí? Myslím, že áno, predsa len sú to moje predsavzatia :) Bad Feminist od Roxane Gay. Kniha, ktorú by si mali prečítať všetci, ženy, muži, bieli, čierni, milovníci popkultúry. Veľmi eye-opening kniha.
  • jednu knihu od držiteľa Nobelovej ceny - nič...
  • jednu knihu z Man Booker Prize longlistu a jednu zo shortlistu, na roku nezáleží - We Need New Names od NoViolet Bulawayo bola na short liste pre MBP, a Brief History of Seven Killing  od Marlona Jamesa, ktorý vyhral MBP cenu v roku 2015, a ktorého som dočítala na Silvestra!
  • jednu auto/biografickú knihu - Born Standing Up od Steva Martina, počúvala som ju ako audioknihu, lebo tak to mám rada...
  • jednu knihu, ktorá vyhrala Pulitzerovu knihu - Stehlík  od Donny Tartt a Věk nevinnosti  od Edith Wharton :)
  • jednu knihu od slovenského autora, ktorú nemusím čítať do školy - Adaptácia od Miroslavy Varáčkovej nebola mojím "šialkom" kávy..., ale prečítala som aj Údolia ľalií  od Alexandry Pavelkovej, čo je pecková kniha!
  • (aspoň) po jednej knihe od autora z každého kontinentu, okrem Antarktídy, samozrejme - Work in Progress, zatiaľ mám veľa európskych a severoamerických autorov, plus dve Austrálčanky a jednu africkú autorku,   plus za Áziu, Haruki Murakami a jeho Podivná knihovna, na ktorú som zabudla, takže asi tak... chýba mi však kniha od autora z Južnej Ameriky.
  • a prečítať celú in-progress poličku, a ak to bude v mojich silách, napridávať tam nové knihy - zatiaľ som prečítala len  Sklený vrch od Alfonza Bednára pre lepší pocit ku skúške (medzi nami dievčatami, nejako ma nenadchol), ale žiadnu knihu som nepridala! pridala som tam knihu Suzzany Clarke Jonathan Strange a pán Norell, no čo už so mnou...

zdroj
V roku 2015 som podľa goodreads prečítala 144 kníh (všetko čo som čítala do školy, všetko, aj to najmenšie som si dala na goodreads :). Svoju 2016 reading challenge som si dala na 50 kníh, lebo ma čaká posledný semester magistra a ako slepý povedal: uvidíme. Tak uvidíme. Tiež mám niekedy pocit, že knihy by som mala predýchavať a nie inhalovať. Dať im trochu času na rozležanie. Veď aj do takého bazéna sa odporúča ísť hodinu po jedle. Ale naspäť k veci. Takže zatiaľ to bude 50 kníh, ďalej sa uvidí. Ako som písala v poslednom článku z roku 2015, mám veľké množstvo neprečítaných kníh, preto by som chcela čítať v roku 2016 najmä tie. A aj v tomto roku sa budem pokúšať o knihu od autora z každého svetadielu. Veď mi chýbala len Južná Amerika. 

Okrem takejto veľmi voľnej knižnej výzvy sa budem pokúšať o splnenie The 2016 Book Riot Read Harder Challenge, ktorá obsahuje 24 úloh ako napríklad Prečítaj horor. Book Riot mám veľmi rada, či už články na stránke alebo videá na youtube. 

A ešte jedno malé predsavzatie si dám, ale to nie je knižné: Budem hovoriť viac "Áno".  *inšpirované názvom knihy Shondy Rhimes a videom Maxa z welldonebooks*

Dávate si nejaké knižné predsavzatia alebo ciele na rok 2016? 

Do prečítania... 

Komentáre

  1. Tiež si chcem dať zopár knižných výziev, no vätšinou sa mi nepáči tie z iných blogov, tak si asi vytvorím vlastnú. Na Goodreads mám tento rok 40 kníh, tak dúfam, že zvládnem aspoň to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak hádam áno :) mne sa veľmi páčila read harder challenge, lebo je relatívne otvorená, a človek číta mimo svojej zvyčajnej preferencie :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”

Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…