Preskočiť na hlavný obsah

Reading Wrap Up (March, April, May)

Na to, že som sa písala diplomovku, učila sa na štátnice, pozerala seriály (The 100, Daredevil, Kimmy Schmidt) a dnf-la 2 knihy, 11 prečítaných kníh nie je zase až také zlé číslo, nie?


V marci som prečítala:

  • Cheryl Strayed: Tiny Beautiful Things -  Ja veľmi nemám rada takých tých, ku všetkému sa musím vyjadriť ľudí, ale väčšina týchto "esejí" mi sadla. A to ešte nehovorím, že veľký kus knihy som prečítala keď som čakala u doktora, lebo viete, tam sa najlepšie číta :) 4*
  • Celeste Ng: Everything I´ve Never Told You - Štýl písania bol krásny, príbeh zaujímavý, postavy boli z tých, ktoré nemáte radi, ale aj tak chcete o nich čítať, kniha sa mi páčila len niečo nekliklo. Neviem pomenovať čo. Možno až priveľká nefunkčnosť rodiny. Neviem, to mi prišlo trochu priveľa, ale tak vysvetľovalo to názov knihy... 3* 
  • Jandy Nelson: Dám ti aj slnko - Krásne metafory, nádherne napísané, ale zase mi tam chýbalo to mýtické "niečo". Na to ako sa to všetko zamotalo sa to na konci až prekvapivo ľahko rozuzlilo. Napriek veľmi poetickému štýlu písania sa mi to čítalo veľmi ťažko a takmer ako povinnosť, že to dočítam, keď som už začala. 3* 
  • Garth Nix: Sabriel - Poznáte ten pocit, keď prečítate presne takú knihu akú ste v tej chvíli potrebovali? Čistokrvnú fantasy, kde cestujú do Smrti a späť do Života, ktorej hlavná hrdinka nestrávi polovicu knihy rozmýšľaním o nejakom chlapovi a je najväčšou badass čarodejníčkou celej knihy? Presne takto som sa cítila keď som čítala Sabriel. Dokonca som zistila (už asi po stý raz), že keď si pred spaním čítam a nepozerám niečo na notebooku, tak po á, lepšie zaspím, a po bé, dlhšie a lepšie spím. Perfektná kniha, ale trošička jej k dokonalosti chýbala, preto 4*
  • Kate Chopin: A Pair of Silk Stockings - Veronka nemala náladu na nič, tak konečne vytiahla z police jednu z tých milých brožúrok z Oxford Books, a čuduj sa svete, veľmi sa jej páčila. A hovorí o sebe v tretej osobe. Knihe dala 4*, veľmi sa jej páčila :)

V apríli som prečítala:
  • Marie Rutkoski: Winner´s Kiss - Ďalšia moja obľúbená séria sa dočkala svojho konca. Kniha bola dobrá, len jej "niečo" chýbalo k úplnej dokonalosti, preto 4*  
  • Sjón: Máni Steinn. Chlapec, ktorý nebol - Krásny jazyk, krátke kapitoly, čítalo sa to veľmi rýchlo, na dve posedenia... týždeň od seba :) 4* 
  • Cynthia D'Aprix Sweeney: The Nest - Ku koncu sa mi kniha zunovala, zdalo sa mi to až pridlhé (možno som ja dlho čítala?). Akoby kniha ku koncu stratila paru a celková atmosféra sa ošúchala. Niektoré klišé si mohla autorka odpustiť a anticipovanie deja, ktorý sa odohráva desiatky rokov po konci knihy len aby z jednej postavy spravila oveľa lepšiu osobu ako sa nám snažila nahovoriť celú knihu, mi prišlo až príliš. Anticipovanie deja a doslovné konce, to je smrť... 3*

V máji som prečítala:
  • Neal Shusterman: UnBound - Po UnStrung (tá novela ma zničila viac ako celá séria) mi poviedky (novely, whatever) prišli zbytočné. Neviem, bolo to nostalgické a ako stvorená na čítanie po celom dni učenia sa na štátnice, veď je to zo sveta UnWind, ale aj tak to bolo také... Najlepšie novely k sérii sú k Throne of Glass, pretože hovoria o tom čo sa stalo pred sériou. Na tie sa toto ani zďaleka nechytá, možno len prvé tri poviedky, ktoré boli o udalostiach pred sériou, ale činy postáv mali dopad na to čo sa stalo v sérii. No, také rozpačité to bolo (asi ako tento text), čo vám budem hovoriť... 4* (skôr 3 a pol, ale nostaligia...)
  • Rick Riordan: The Hidden Oracle - Typický Riordan v jeho typickom settingu, rozumej: vtipné, sarkastické, grécka mytológia, lenže Apollo nie je žiadny Percy Jackson, a dokonca ani Magnus Chase. Prvú polovicu knihy bol otravný a hrozne egoistický. V druhej polovici sa kniha konečne rozbehla a Apollo (takmer) prestal byť otravný. Veľkým plusom knihy sú postavy z Heroes of Olympus série. Tie sú najmä v druhej polovici... už som asi prišla na to, prečo sa mi tá prvá až tak veľmi nepáčila. Také dobré 3*
  • Rainbow Rowell: Kindred Spirits - Veľké priznanie: ja som okrem prvého dielu (toho čo vyšiel ako štvrtý, prvý prequel) videla len Force Awakens (páčilo sa mi, Poe a Finn shipper 4ever). Ale toto bolo krátke, milé, sladučké, zlatučké. Ako som napísala na GR, asi som aj cukrovku z tejto knihy dostala, ale nevadí. Zasmiala som sa, zahrialo ma pri srdci, a to napriek tomu, že som nevidela takmer žiadny Star Wars film. Stáva sa aj v lepších rodinách... Sladučké presladené 4*  


Book Haul:
Za tri mesiace som si toho veľa nekúpila. Chvalabohu, aj tak by ma to len pokúšalo. Z jedného vydareného výletu do knižnice som si doniesla niekoľko klasík, z ktorých som niečo už aj čítala. Nikdy neviem odolať knihe zadarmo :)

 Ako sa tak na tú fotku pozerám, zabudla som ešte na Smrť sa volá Engelchen  od Mňačka, nevadí.
 
A teraz nasleduje fotka modrých kníh. Nejakou náhodou som si dve modré knihy (Lirael a The Raven King) kúpila a tretiu, tiež modrú, My ostatní tu len tak žijeme som dostala od vydavateľstva Slovart, lebo použili moju "recenziu" na knihu z Goodreads. Inak  z tohto faktu sa ešte stále veľmi vytešujem. Kniha okrem toho, že je modrá, ešte aj svieti v tme. Sem-tam ma trochu vystraší, ale inak je veľmi pekná, pod prebalom hádam ešte krajšia :)


A čo dobrého ste vy posledné tri mesiace čítali?

Do prečítania...

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

June and July Wrap Up + Catch Up

Dvojmesačný výpadok na blogu tu už dávno nebol. A prečo k nemu prišlo? Ani sama neviem, dôvodov je viac, hlavným asi moja lenivosť. Potom toho bolo dosť do školy, znova som robila semináre, písala seminárky a pomáhala organizovať konferenciu (pri čom som prišla minimálne o 6 mesiacov života a všetky ilúzie ohľadne dospelých ľudí s titulmi, hrôza). Veľa som toho ani nečítala, skôr som pozerala seriály, ale aj to také... veď vám nižšie napíšem :) Celkovo boli jún a júl také nejaké lenivé neslané mesiace. Môj momentálny stav nazývam letný mozog a už je z toho pomaly diagnóza, ktorú musím začať liečiť, lebo už je po polke prázdnin a ja som ešte nezačala písať minimovku.
Reading Wrap UpPaula Hawkins: Do vody- Nie som veľkou fanynkou autorkinej prvej knihy, táto mi sadla viac. Ale aj tak nechápem čo na nej všetci vidia - je to tuctové, nezapamätateľné. No dobre, rýchlo sa to číta, len tých pohľadov tam je vždy nejako príliš veľa.  3*Cassandra Clare: Polnočná dáma - Oddychovka, ale mám otázku…