Preskočiť na hlavný obsah

July Reading Wrap Up

Rozčítala som sa! Aj recenzia na blogu pribudla. Aj nakupovať som začala! Bože, to bol ale nabitý mesiac :)
 

Wrap Up

  • Claudia Gray: Bloodline - Táto kniha bola presne mojou šálkou kávy: politické, tak správne akčné, s emocionálnym záverom. A vôbec mi nevadilo, že som videla len Force Awakens, táto kniha rozpráva udalosti, ktoré viedli k tým z FA. Vždy keď Leia spomenula svojho syna Bena ma pichlo pri srdci... 4*
  • Claudia Gray: Lost Stars - Ďalšia kniha z prostredia Star Wars, ktorá pracovala s univerzálnymi témami demagógie a zvrátenej ideológie tak dobre, až mi to bolo miestami nepríjemné. Niekedy je to naozaj o tom, že na to aby sa stalo niečo zlé, stačí, aby dobrí ľudia nespravili nič. Len nechápem ten otvorený koniec. 4*
  • Sasha Alsberg, Lindsay Cummings: Zenith - To viete, že ak ja napíšem recenziu na goodreads tak to má len dve príčiny: buď sa mi kniha megasuper páčila alebo nie. A ak ešte napíšem recenziu v angličtine (môj písomný prejav v anj je hrozný), tak to už je niečo. Týchto cca 60 strán bolo scifi kópiou mojej obľúbenej série (Throne of Glass), malo čudné nadávky (nech postavy nadávajú alebo nie, "fike" slovo pôsobilo veľmi rušivo) a v podstate sa tam nič nestalo. Za to kvantum informácií, ktoré na čitateľa autorky vychrlili bol porovnateľný s mojou učebnicou literatúry. Samotná hlavná postava a jej myšlienkové pochody neboli o nič prehľadnejšie 3* (lebo to nebolo dlhé)
  • Svetlana Alexijevič: Vojna nemá ženskú tvár - Túto knihu, resp. jej prvých 130 strán som čítala veľmi dlho. Ale potom som sa dostala do nálady (čudný výraz pre túto knihu) a zvyšných vyše 200 strán som prečítala za deň. Kniha bola surovou, pravdivou a úprimnou výpoveďou o druhej svetovej vojne, o ľudskej krutosti, ale aj odvahe, lojalite a ľudskosti ako takej. Odporúčam všetkými 20 prstami, moja kniha roka 2016! 5*
  • Benjamin Alire Sáenz: Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru - Chcela by som napísať, že táto kniha ma prekvapila v tom aká bola skvelá, ale to ma neprekvapilo, lebo táto kniha bola vyhypovaná všade: či už na GR, booktube alebo blogosfére všeobecne. Mne to vôbec nevadí, konečne nejaký hype, ktorý sa nalepil aj na mňa :) Krásne napísaná kniha, ktorej krásne jednoduchý a tichý jazyk sa pretransformoval aj do prekladu. Kniha nie je dlhá (má aj relatívne veľké písmo a krátke kapitoly), ale zmestilo sa do nej tak veľmi veľa! Dokonca som dostala znova chuť písať recenzie na knihy, pretože musím celému svetu oznámiť aká je to nádherná kniha! Nádherná a dôležitá kniha! 5*  
  • Maggie Stiefvater: The Raven King - Skvelé, skvelé, skvelé.... a posledná kniha zo zvláštne čarovného sveta je prečítaná 5*
  • Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - SJM je jednou z mojich najobľúbenejších spisovateliek a píše moje najobľúbenejšie ženské postavy. Už to teraz môžem povedať, lebo to čo dokázala táto žena s druhým dielom ACOTAR série, to je (proste) naprostá dokonalosť: postavy, boli skvelé, pri čítaní knihy som mala všetky možné aj nemožné emócie. Proste: THIS BOOK GAVE ME ALL THE FEELS!!! 5* 
  • C.S. Pacat: Captive Prince - Okrem toho, že som sa vôbec nevedela vžiť do postáv a ich myšlienkových pochodov, mi na knihe vadilo, že tam takmer neboli ženské postavy. Niekoľko ich bolo spomenutých, menom asi len 2, aj to jednu najčastejšie menovali ako whore. Ženské postavy, to bol najväčší kameň úrazu. Niekde som čítala, že najlepšia kniha v sérii je druhá, no mňa na jej prečítanie jednotka veľmi nenavnadila. 2* 

 

Book Haul

Čo si budeme vravieť, istá, nemenovaná časť peňazí, ktoré som dostala od rodiny k promóciám, skončila v knihách. Myslím, že nikto nečakal iné. Trikrát som objednávala na BookDepo, pričom prvýkrát to bol  ACOMAF a predobjednávka Empire of Storms a Crooked Kingdom, som si myslela, že so sebou vybabrem, veď jedna kniha príde teraz, ostatné až v septembri, už nebudem objednávať. Hahaha, akoby som sa nepoznala. Potom prišiel jeden mrchavý víkend, ktorý bol celý upršaný, a This Savage Song bol na BookDepo v nádhernom bielom UK paperbacku len za 8,70, myslím. Nebudem klamať, krásne biele paperbacky pod 9 eur sú mojou slabosťou. Po tomto nákupe som si povedala, že impulzívne nákupy musia byť pod 9 eur, tak som si ešte objednala paperback If I was your girl, ktorý bol len za niečo vyše 7 eur. Ale ako hovorím mamine, nechodím piť, tak si knihy kupujem. Len mám pocit, že to pitie by asi nešlo tak do peňazí...

Btw, do dnešného dňa (31.7.) prišiel iba ACOMAF, ktorý je už prečítaný a ja som z Rhysanda ešte stále namäkko. Ale o tom, niekedy inokedy...


Slobodov Stratený raj mám z knižnice, z obľúbenej poličky. Na tejto fotke to nevidno, ale ACOMAF má na Slobodu asi 500 strán :)

Aký júl ste mali vy? Prečítali ste niečo dobré?

Do prečítania... 

Komentáre

  1. Ahoj, nechceš sa pripojiť do tohoto? http://www.cbdb.cz/spoluprace-pro-blogery

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Nákupný zoznam

...alebo wishlist? Nie, skôr nákupný zoznam.


Máte aj vy knihy, ktoré musíte mať aj keby na chleba nebolo? A aj u vás to väčšinou skončí tak, že na chleba nie je, ale knihy sú (alebo to sa stáva len mne?). Máj je permanentne mesiacom, v ktorom vychádza veľa titulov, ktoré chcem prečítať (a potom sa to len nabaľuje ako snehová guľa). A keby len prečítať, ale musím bezpodmienečne mať! Ale treba mať plán! Plán pre mňa znamená zoznam. Takže dnes bude reč o knihách, ktoré vyšli alebo ešte len vyjdú, a ktoré sú na mojom „must buy books“ zozname. Tiež známy ako akčný plán na budúci polrok. Čo nevyjde, pôjde na vianočný zoznam. Keby s knihami predávali aj čas na ich čítanie, všakže?

Mŕtve dievča neklame – vyšlo v slovenčine už koncom marca. Podľa kultovej knihy prednedávnom vyšiel aj seriál (ktorý som ešte nevidela, lebo chcem najprv čítať knihu). Jedna z mojich nákupných priorít! (najmä aby som si mohla spraviť názor, lebo podľa reakcií internetu [a najmä ľudí, ktorí ešte veria v politickú kore…