nedeľa, 31. júla 2016

July Reading Wrap Up

Rozčítala som sa! Aj recenzia na blogu pribudla. Aj nakupovať som začala! Bože, to bol ale nabitý mesiac :)

Wrap Up

• Claudia Gray: Bloodline - Táto kniha bola presne mojou šálkou kávy: politické, tak správne akčné, s emocionálnym záverom. A vôbec mi nevadilo, že som videla len Force Awakens, táto kniha rozpráva udalosti, ktoré viedli k tým z FA. Vždy keď Leia spomenula svojho syna Bena ma pichlo pri srdci... 4*
  • Claudia Gray: Lost Stars - Ďalšia kniha z prostredia Star Wars, ktorá pracovala s univerzálnymi témami demagógie a zvrátenej ideológie tak dobre, až mi to bolo miestami nepríjemné. Niekedy je to naozaj o tom, že na to aby sa stalo niečo zlé, stačí, aby dobrí ľudia nespravili nič. Len nechápem ten otvorený koniec. 4*
  • Sasha Alsberg, Lindsay Cummings: Zenith - To viete, že ak ja napíšem recenziu na goodreads tak to má len dve príčiny: buď sa mi kniha megasuper páčila alebo nie. A ak ešte napíšem recenziu v angličtine (môj písomný prejav v anj je hrozný), tak to už je niečo. Týchto cca 60 strán bolo scifi kópiou mojej obľúbenej série (Throne of Glass), malo čudné nadávky (nech postavy nadávajú alebo nie, "fike" slovo pôsobilo veľmi rušivo) a v podstate sa tam nič nestalo. Za to kvantum informácií, ktoré na čitateľa autorky vychrlili bol porovnateľný s mojou učebnicou literatúry. Samotná hlavná postava a jej myšlienkové pochody neboli o nič prehľadnejšie 3* (lebo to nebolo dlhé)
  • Svetlana Alexijevič: Vojna nemá ženskú tvár - Túto knihu, resp. jej prvých 130 strán som čítala veľmi dlho. Ale potom som sa dostala do nálady (čudný výraz pre túto knihu) a zvyšných vyše 200 strán som prečítala za deň. Kniha bola surovou, pravdivou a úprimnou výpoveďou o druhej svetovej vojne, o ľudskej krutosti, ale aj odvahe, lojalite a ľudskosti ako takej. Odporúčam všetkými 20 prstami, moja kniha roka 2016! 5*
  • Benjamin Alire Sáenz: Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru - Chcela by som napísať, že táto kniha ma prekvapila v tom aká bola skvelá, ale to ma neprekvapilo, lebo táto kniha bola vyhypovaná všade: či už na GR, booktube alebo blogosfére všeobecne. Mne to vôbec nevadí, konečne nejaký hype, ktorý sa nalepil aj na mňa :) Krásne napísaná kniha, ktorej krásne jednoduchý a tichý jazyk sa pretransformoval aj do prekladu. Kniha nie je dlhá (má aj relatívne veľké písmo a krátke kapitoly), ale zmestilo sa do nej tak veľmi veľa! Dokonca som dostala znova chuť písať recenzie na knihy, pretože musím celému svetu oznámiť aká je to nádherná kniha! Nádherná a dôležitá kniha! 5*
  • Maggie Stiefvater: The Raven King - Skvelé, skvelé, skvelé.... a posledná kniha zo zvláštne čarovného sveta je prečítaná 5*
  • Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - SJM je jednou z mojich najobľúbenejších spisovateliek a píše moje najobľúbenejšie ženské postavy. Už to teraz môžem povedať, lebo to čo dokázala táto žena s druhým dielom ACOTAR série, to je (proste) naprostá dokonalosť: postavy, boli skvelé, pri čítaní knihy som mala všetky možné aj nemožné emócie. Proste: THIS BOOK GAVE ME ALL THE FEELS!!! 5*
  • C.S. Pacat: Captive Prince - Okrem toho, že som sa vôbec nevedela vžiť do postáv a ich myšlienkových pochodov, mi na knihe vadilo, že tam takmer neboli ženské postavy. Niekoľko ich bolo spomenutých, menom asi len 2, aj to jednu najčastejšie menovali ako whore. Ženské postavy, to bol najväčší kameň úrazu. Niekde som čítala, že najlepšia kniha v sérii je druhá, no mňa na jej prečítanie jednotka veľmi nenavnadila. 2*

Book Haul

Čo si budeme vravieť, istá, nemenovaná časť peňazí, ktoré som dostala od rodiny k promóciám, skončila v knihách. Myslím, že nikto nečakal iné. Trikrát som objednávala na BookDepo, pričom prvýkrát to bol  ACOMAF a predobjednávka Empire of Storms a Crooked Kingdom, som si myslela, že so sebou vybabrem, veď jedna kniha príde teraz, ostatné až v septembri, už nebudem objednávať. Hahaha, akoby som sa nepoznala. Potom prišiel jeden mrchavý víkend, ktorý bol celý upršaný, a This Savage Song bol na BookDepo v nádhernom bielom UK paperbacku len za 8,70, myslím. Nebudem klamať, krásne biele paperbacky pod 9 eur sú mojou slabosťou. Po tomto nákupe som si povedala, že impulzívne nákupy musia byť pod 9 eur, tak som si ešte objednala paperback If I was your girl, ktorý bol len za niečo vyše 7 eur. Ale ako hovorím mamine, nechodím piť, tak si knihy kupujem. Len mám pocit, že to pitie by asi nešlo tak do peňazí...

Btw, do dnešného dňa (31.7.) prišiel iba ACOMAF, ktorý je už prečítaný a ja som z Rhysanda ešte stále namäkko. Ale o tom, niekedy inokedy...

Slobodov Stratený raj mám z knižnice, z obľúbenej poličky. Na tejto fotke to nevidno, ale ACOMAF má na Slobodu asi 500 strán :)

Aký júl ste mali vy? Prečítali ste niečo dobré?

Do prečítania...

pondelok, 25. júla 2016

Benjamin Alire Sáenz: Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru

zdroj
Ja a prehypované knihy, to je taká dvojsečná zbraň, väčšinou sa však chytím. A našťastie som sa chytila aj pri Arim a Dantem.

Príbeh dvoch chlapcov mi učaroval už po niekoľkých stránkach: kapitoly boli relatívne krátke, veľké písmo a "priestranné" označovanie kapitol, ale nie až extrémne ako napr. pri Keplerovi. Čo ma však pri príbehu Aristotela a Danteho naozaj dostalo je jazyk, ktorý je nádherný, lyrický, poetický, ale zároveň táto kniha nie je nejakým hlučným gestom, ale tichou výpoveďou o komplikovanosti práve tých vecí, ktoré sú niekedy až triviálne jednoduché.

Časovým rozpätím príbehu je zhruba rok v živote dvoch chlapcov, ktorí nemôžu byť viac rozdielni, a práve preto sú si takí podobní. Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru je coming of age románom, ktorý je napísaný citlivo, ale k veci. Záverečné "odhalenie" nie je mega-super-prekvapivé, ale podobne ako celá kniha, je tichým potvrdením nádherného posolstva, ktoré však čitateľa netreskne po hlave, ale vyplynie veľmi prirodzene, potichu, a práve preto je také silné. Lebo niekedy je tým najohlušujúcejším zvukom práve ticho.

Knihu amerického spisovateľa Benjamina Alire Sáenza si dovolím označiť za povinné čítanie, nielen pre dospievajúcich, ale pre všetkých. Príbeh Ariho a Danteho je síce zasadený do 80. rokov 20. storočia v USA, jeho message však nikdy nebola aktuálnejšia ako práve dnes. A ten jazyk, ten nádherný jazyk a skvelý preklad, robí príbeh o priateľstve, ale najmä spoznávaní seba aj sveta okolo, nádherne neobyčajným tichým dobrodružstvom. Dúfam, že sa naň vyberiete aj vy...

Do prečítanie...

utorok, 5. júla 2016

June Reading Wrap Up

Ešte pred súhrnom júnového čítania a iných knižných záležitostí, sa vám musím pochváliť. Zobrali ma na doktorandské! Teším sa z toho ako malá! Pondelok 27. jún 2016 bol (zatiaľ) najlepším dňom môjho života: mala som promócie, nebolo (veľmi) teplo, takže som sa v šatách a silonkách nevarila, topánky ma netlačili, na obed som mala lososa, aka moje najobľúbenejšie jedlo, a dostala som oznámenie, že od 5.9.2016 budem študentkou doktorandského štúdia! Hovorím, najlepší deň môjho života! Ak by ste mi pred tromi rokmi, keď som končila bakalára a so školou som skončila,  povedali, že sa po roku vrátim do školy, neverila by som vám. A ešte viac by som vás vysmiala ak by ste spomenuli doktorandské. Ale človek sa mení. Na magisterskom som sa našla, škola ma naozaj bavila, tety v študovni ma poznali po mene. Nádhera! Takže si aj tento rok budem užívať letné prázdniny!

V júni som prečítala (len) 5 kníh, lebo vyšla nová séria Orange is the... a maratónovala som Supergirl (peckový seriál!) a deň má len 24 hodín... :)

Wrap Up:

• Derek Landy: Žezlo prastarých: Zábavné, veľmi vtipné, ale nejaké špeciálne sa mi to nezdalo 3*
  • Patrick Ness a Siobhan Dowwd: Sedem minút po polnoci: Krásna kniha. Krásne ilustrácie. 4*
  • Paula Hawkins: Dievča vo vlaku : Keď knihu číta doslova celý svet, niečo by na nej malo byť. Dievča vo vlaku je však skôr znôškou thrillerových klišé ako niečím zázračným. Hlavná postava je nedôveryhodným, ale najmä veľmi nesympatickým rozprávačom. Plus koniec sa dal tušiť... 2*
  • Garth Nix: Lirael: Lirael, podobne ako Sabriel, sa rozbiehala pomaly, ale finišovala vo veľkom štýle. Princ Samet ma veľmi nebavil, a na konci som zistila prečo vlastne :) A Mačiak je dokonalý! Kde mám pokračovanie, kde mám pokračovanie? 4*
  • Gwenda Bond: Fallout: Kniha o 16-ročnej Lois Lane, ktorá strieda školy, v každej si ju nájdu problémy a na internete si píše s chlapcom pod prezývkou SmallvilleGuy. Nič viac mi nebolo treba. Zábavné, akčné a vtipné. Určite si prečítam aj pokračovanie 4*

Book Haul:

Túto krásnu záložku som dostala od brata s priateľkou k promóciám. Najprv som ani nevedela čo to má byť, som si myslela, že kľúč k ich srdciam... :) Od nich som dostala aj bláznivý zápisník, a hneď sa priznám, že takú knihu by som si ja sama nekúpila. Zápisník vyzerá zaujímavo, myslím, že ma bude baviť. Len si musím kúpiť pastelky, pretože pozostatky zo školských čias som už dávno vyhodila.

Do prečítania...