Preskočiť na hlavný obsah

December Wrap Up

Tak a už máme rok 2017, teším sa na to ako sa budem ešte minimálne mesiac mýliť. A potom, že ako tie roky rýchlo bežia, keď prvý štvrť rok žijem ešte v tom predchádzajúcom :). V decembri som znova oprášila svoj zvyk čítať si pred spaním a dúfam, že mi vydrží aj v novom roku. Aby som spravila svoju GR Challenge, v ktorej som si na tento rok zadala 50 kníh. Uvidíme, ako slepý povedal a kúpil si lístok na nemý film. Ale teraz k veci, takže v poslednom mesiaci roka 2016 som prečítala 5 kníh, niekoľko mi v knižnici pribudlo a bola som aj v kine. Ak chcete vedieť podrobnosti, čítajte ďalej.


Reading Wrap Up

  • Sonali Dev: The Bollywood Bride - Romantika pretkaná drámou a traumou z detstva. Len sa mi kniha zdala nejaká pridlhá, preto 3*
  • Chimamanda Ngozi Adichie: We Should All Be Feminists - Presne tak! 5*
  • James Luceno: Star Wars: Catalyst:  A Rogue One novel - V tejto knihe sa takmer nič nestalo, bola to príprava na film (vzťahy medzi postavami, ich motivácia a pod.). ALE v kombinácii s filmom to všetko dáva zmysel (a vo filme sa ľahšie orientuje, pretože tam sa s vysvetľovaním všetkých vzťahov nezaoberajú). No v podstate sa tam nič nestalo a nemusíte čítať Catalyst, aby ste si užili Rogue One (myslím, ja som čítala knihu, film som si náramne užila, brat nečítal, aj tak si film užil). Moje hodnotenie: 3*
  • Greg Rucka: Pred prebudením sily - Tri poviedky o každej z troch hlavných postáv The Force Awakens. Poviedky sa odohrávajú pred dejom filmu a ozrejmujú niektoré motivácie postáv, napr. prečo Finn dezertoval, Rey stále čaká na svojich rodičov a ako sa Poe dostal k Odboju. Plus kniha obsahuje pekné ilustrácie. 4*
  • Leigh Bardugo: Crooked Kingdom - Posledná kniha prečítaná v roku 2016 a jednoznačne najlepšia! Preskočila aj ACOMAF a všetky non-fiction tituly, vlastne preskočila všetky knihy, ktoré som v roku 2016 čítala. Bola akčná, stále sa v nej niečo dialo, a je mi nejasné ako v tom autorka stále videla koniec :) A nebola to taká veľmi uprataná posledná kniha v sérii, čo sa mi tiež páčilo. Ale najlepšie na knihe boli postavy. Každú jednu som si zamilovala, a pri čítaní som si stále opakovala mantru ALL MY BABIES. A pri CK platí IT GAVE ME ALL THE FEELS! 5*

Book Haul

Ako som avizovala už v novembrovom súhrne, prišli mi knihy z BookDepo, dve z troch som už aj prečítala. Keď som bola v kine na Rogue One, kúpila som si knihu poviedok, ktoré sa odohrávajú pred udalosťami siedmej eprizódy Star Wars a hlavnými postavami sú Finn, Rey a Poe, s názvom Pred prebudením sily. pod stromčekom som si našla knihu Affinity Konarovej Mischling, ktorá rozpráva príbeh dvoch súrodencov, ktorí boli v koncentračnom tábore a po vojne sa snažia jeden druhého nájsť. Neviem presne, knihu som ešte nečítala, ale veľmi sa na ňu teším.



A iné:

V decembri som bola v kine na Rogue One a odvtedy som doslova posadnutá: mám tričko, mikinu, chcem prečítať všetko čo sa len trochu dotklo Star Wars a veľmi sa teším na ďalšiu epizódu. Inak sa nič zvláštne neudialo ani som nikde nebola. Celkovo bol december taký nejaký čudný, bola som až nezvyčajne lenivá, a preto som musela medzi sviatkami dorábať esej. Ale človek sa uč na vlastných chybách, tak som sa poučila, to mi verte. Okrem školy, upratovania a chystania na Vianoce som, samozrejme, nakupovala aj darčeky. Tento rok som si dala záležať. Bolo to naozaj o tom, že dávať je krajšie ako dostávať. Ja som si pod stromčekom okrem už hore spomínanej knihy našla novú výbavu na jógu: karimatku, športovú podprsenku a elasťáky. A novú chuť do cvičenia. Od 1. januára začína na kanáli Yoga with Adriene Revolution, na ktorú som sa zapísala a na ktorú som veľmi teším. Jóge som prepadla niekedy v septembri, ale len takej doma podľa Adriene, ale rozmýšľam, že si do nového roku dám predsavzatie absolvovať nejakú tú hodinu. Aj keď ja a verejné cvičenie... to je dlhý príbeh.

Do nového roka Vám želám len to najlepšie, veľa šťastia, zdravia, lásky a dobrých kníh!

Do prečítania...

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury

*Ide o recenziu druhej časti v sérii, preto článok obsahuje spoilery pre prvú časť. Článok obsahuje spoilery aj pre recenzovanú knihu, lebo som sa nevedela udržať na uzde. Čítajte na vlastné riziko.*

“I was not a pet, not a doll, not an animal.
I was a survivor, and I was strong.
I would not be weak, or helpless again
I would not, could not be broken. Tamed.”

Moja láska pre SJM a jej knihy nie je tajomstvom. Ešte aj moja mamina vie, ktoré knihy myslím ak spomeniem "tú sériu" (tak je u nás doma známa Throne of Glass séria). A ako správna fanúšička som sa pustila aj do čítania jej druhej série, ktorá má veľmi dlhý názov, preto ho napíšem len raz, potom budem používať skratku. Tou sériou je A Court of Thorns and Roses, inak známa ako ACOTAR.

Prvá kniha sa mi páčila. Aj recenziu som na ňu napísala. Kniha sa mi páčila aj keď hlavná hrdinka mi liezla na nervy, hlavný hrdina bol nezaujímavý, jeho priateľ, ale najmä záporák mali viac charizmy. Ale aj tak sa mi kniha páčila. Veľa vecí,…