nedeľa, 29. januára 2017

Non-fiction na druhú

zdroj

Diane Guerrero: In the Country We Love: My Family Divided

Tak táto kniha nabrala v momentálne politickej atmosfére úplne iné rozmery, ale stále to bolo príjemné čítanie. Diane nič neprikrášľuje, čo v niektorých pasážach vyznieva akoby sa už od svojho príbehu trochu odosobnila. A práve keď si to začínate myslieť, dostane vás do kolien emóciami naplnená výpoveď. Nie som veľká fanúšička oversharing-u, ale toto mi neprišlo samoúčelné alebo chvastavé (čudná súvislosť, ale proste nie je to Not that kind of girl oversharing). Diane Guerrero podala svoj priam až filmový životný príbeh jednoducho, prosto, bez príkras, taký ako bol: to zlé, to dobré, to šedé, čo leží niekde na pomedzí medzi bielym a čiernym. To, čo môžeme jednoducho nazvať životom. Plus mám rada OITNB, ale Guerrero je pecková v Jane the Virgin. Ako Line jej to pristane.

Dôležitá kniha, nielen pre dnešné dni!



zdroj

Trevor Noah: Born a Crime

Viete ako v jednom momente všetci na každej sociálnej sieti, nielen na GR, čítajú jednu a tú istú knihu? Ak nie, tak vám závidím. Myslím. V januári všetci na GR, ale zdalo sa mi, že aj na youtube, čítali Born a Crime. Na začiatok musím povedať, že som nevidela ani sekundu videa s Trevorom Noahom. Iba nejaké gify na tumblre. Ale jeho životný príbeh je fascinujúci bez ohľadu na to či viete kto to je. Noah sa narodil čiernej matke a bielemu otcovi v čase apartheidu v Južnej Afrike. Dnes uvádza nočnú talkshow, ktorú prebral po Jonovi Stewartovi. A medzitým robil poriadne bláznivé kúsky. Jeho detstvo je fascinujúce a plné bizardných situácií, pri ktorých som sa často nahlas zasmiala (My Lady Jane level rehotu!). Jeho matka je obdivuhodná žena. Škoda len, že až na poslednú časť som mala pocit, že to bolo všetko len o tých bizardnostiach. Civilné vnímanie života vidno len v poslednej časti, pri čítaní ktorej som mala slzy v očiach. Fascinujúci životný príbeh. Mala by som si pozrieť nejaký Noahove stand up. Alebo aspoň Daily Show...

Do prečítania...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára