Preskočiť na hlavný obsah

June and July Wrap Up + Catch Up

Dvojmesačný výpadok na blogu tu už dávno nebol. A prečo k nemu prišlo? Ani sama neviem, dôvodov je viac, hlavným asi moja lenivosť. Potom toho bolo dosť do školy, znova som robila semináre, písala seminárky a pomáhala organizovať konferenciu (pri čom som prišla minimálne o 6 mesiacov života a všetky ilúzie ohľadne dospelých ľudí s titulmi, hrôza). Veľa som toho ani nečítala, skôr som pozerala seriály, ale aj to také... veď vám nižšie napíšem :) Celkovo boli jún a júl také nejaké lenivé neslané mesiace. Môj momentálny stav nazývam letný mozog a už je z toho pomaly diagnóza, ktorú musím začať liečiť, lebo už je po polke prázdnin a ja som ešte nezačala písať minimovku.

Reading Wrap Up

  • Paula Hawkins: Do vody - Nie som veľkou fanynkou autorkinej prvej knihy, táto mi sadla viac. Ale aj tak nechápem čo na nej všetci vidia - je to tuctové, nezapamätateľné. No dobre, rýchlo sa to číta, len tých pohľadov tam je vždy nejako príliš veľa.  3*
  • Cassandra Clare: Polnočná dáma - Oddychovka, ale mám otázku: muselo to byť také dlhé? 3*
  • V.E. Schwab: Our Dark Duet - Dvojka netrpela, na rozdiel od prvého dielu, žiadnymi neduhmi, a pre mňa bola absolútne dokonalá - "menší" svet a menej POV autorke slušia viac ako ADSOM, ktoré sa jej rozpadlo v druhej časti. Krásne, lyrické, a neupratané, čo sa v záverečných častiach YA sérií nevidí. 5*
  • Lars Kepler: Stalker - Oddychová severská kriminálka, ktorá bola na môj vkus dlhá, ale táto séria stále patrí medzi moje obľúbené. Lebo Joona Linna. A mala som šťastie, že som si vždy prečítala vražednú scénu pred spaním. Som rada, že som ju už dočítala, aspoň môžem pokojnejšie spávať :) 3*
  • Sylvain Neuvel: Spiaci obri - Najslabšie tri hviezdičky z týchto troch hviezdičiek - za prvých 100 strán. Ja neviem, ale toto je tak prehypovaná kniha a bublina pre mňa po prvých 100 stranách spľasla a potom nič. Nič to so mnou nerobilo, postavy sa spávali iracionálne a aj tak som sa nič nedozvedela. Možno to mali byť skôr dve hviezdy.... 3*
  • Greg Weisman: Star Wars Kanan Omnibus - Tak som sa konečne po dvoch mesiacoch dočkala a konečne mi prišiel Kanan Omnibus, kde toho bolo viac ako som si myslela. Kananova backstory - jeho život po vyhladení rádu Jedi, ako aj jeho výcvik a prvé nasadenie s jeho master(kou). A nechýbali ani jeho parťáci z Rebelov. Najviac sa mi páčili prechody v druhej časti, keď bol v nejakej medicínskej tube, a jemu sa snívalo o živote počas prvej bitky, ktorej sa zúčastnil. Ku koncu sa objavila aj Rae Sloane a s ňou aj pripomienka románu A New Dawn. Proste všetko čo poteší moje rebelské srdce. Najľahších 5* ever :)
  • Lars Kepler: Lovec králikov - Toto bola lepšia kriminálka ako Stalker, aj keď som skôr zistila kto je vrah. Bonus, nebolo to také creepy a hororové ako S. Pohodička, z ktorej som na posedenie (poležanie, pretože ja čítam takmer zásadne v polohe ležmo) prečítala 300 strán. A ten koniec, ja chcem pokračovanie! 4* 
  • Beth Revis: Rebel Rising - God, I´m so deep in Star Wars Canon and enjoying it more than original trilogy. Ja neviem prečo, ale RO (a Rebels) sa mi páči oveľa viac ako trilógia. Teraz ku knihe - kniha začala tam kde aj RO, skončila tam, kde RO príbeh začína, teda dokonale vyplnila medzičas. Ale, ja neviem Jyn bola taká ... nejaká. Bolo to dobré, rýchlo sa to čítalo, bolo to akčné, ale nejako som od príbehu o Jyn Erso čakala viac. Najťažšie na čítaní tejto knihy bol fakt, že človek z RO vie ako to s ňou, a vlastne aj Sawom, skončí. Solídne 4*

Book Haul

Poprichádzali mi objednávky z Book Depa a absolvovala som niekoľko vydarených výletov do Panty, preto ma veľmi neprekvapilo, že som si naškrečkovala  poriadnu kopu kníh, z ktorých som prečítala viac ako polovicu (momentálne všetky okrem WW). Proste keď je mne teplo, tak čítam mrazivé detektívky alebo sa opíjam mojim obľúbeným svetom v knižnej podobe, presne v mene jedného z mnohých mojich mott: Feed your inner geek!


Seriály

V júni som si konečne pozrela tretiu sériu Unbreakable Kimmy Schmidt a bola som pri jej sledovaní šťastná - bolo to nekorektne vtipné, Kimmy bola neskutočne optimistická, objavil sa tam aj Daveed Diggs (držiteľ svetového rekordu za najrýchlejšie rapovanie, Lafayet z muzikálu Hamilton). Už len tá zvučka stojí za to!

Pozeráte iZombie? Najlepší zombie seriál na svete! A tretia séria bola zatiaľ najlepšia, napr. epizóda s DaD mi pripomínala Community. A finále bolo skvelé (v jednom tweete TU).

No a potom som začala pozerať, epizóda sem, epizóda tam, Zákon a poriadok: Útvar pre zvláštne obete, čo je najlepší LaO. Olivia Benson rules! A ešte tu mám jeden seriál, ktorý ak by som verila v koncept guilty pleasure (v čo neverím, lebo za zábavu by sme sa nemali hanbiť) tak by som to tak označila, ale nebudem to tak označovať. Ja som sa dala na pozeranie českého Grey´s Anatomy wannabe medicínskeho seriálu, ktorý má svojho vlastného dr. Housa. Áno, pozerám Modrý kód, lebo podtým veľavravným opisom sa skrýva ešte aj ruský doktor s čarovnými rukami, punkerská sestrička a plno iných invektív, ale je to vysoko návykový seriál, ktorý nie je ani zďaleka dokonalý, ale ten falošný ruský prízvuk a špičkový boxujúci chirurg ho robia celkom schopným.

Teen Wolf je späť! A v prvej Derekovej scéne po jeden a pol sérií je bez trička, hmm :) Ale teraz vážne. Začali vysielať posledných 10 epizód seriálu! Teda už nám zostáva len 8! Ale ako cena útechy, vracia sa veľa tých, ktorí sa zo seriálu vytratili, ale nezomreli, ako už hore spomínaný Derek Hale. Tak ako nedočkavo odpočítavam hodiny do vysielania nových epizód, tak veľmi mi jeden z mojich najobľúbenejších seriálov bude chýbať.

Filmy

Jún začal Wonder Woman, ktorá bola skvelá, takmer dokonalá (až na tie menšie problémy s tempom filmu, bola skvelá). A áno, obraňovala som ju aj pred kamarátom, ktorému sa na prvom filme so ženskou superhrdinkou po 12! rokoch (od Elektry), ktorý ešte k tomu režírovala žena, najviac páčil Chris Pine! Akože dobrá kráska v nesnázich z neho bola, ale Diana, Diana bola skvelá. Film obrátil niektoré trópy využívané v superhrdinovských spektákloch naruby, ale napr. Steve Trevor sa zúčastnil akcie, na rodziel od ženských náprotivkov v tomto type filmu. Ja som nadmieru spokojná a som rada, že to dopadlo s WW tak dobre (dvojka má už aj dátum premiéry, 13.12.2019!)!
A konečne som dopozerala pôvodnú Star Wars trilógiu, ktorá ma... nudila. Stále je mojim naj filmom Rogue One (a aj keď som nevidela prequelovú trilógiu, nemám pocit, že sa to niekedy zmení).

A do kina som začala chodiť v poslednom čase často, bola som aj na Dunkirk, ktorý ma milo prekvapil. Interstellar sa mi nepáčil (bol dlhý a vysvetľovací a nudný). Dunkirk našťastie nebol ani jedno z predchádzajúcich adjektív. Jeho najväčšou devízou je, že to nie je typický vojnový film. A tam by som skončila. Len si dajte na začiatku trochu pozor na detaily a všetko naberie úplne iný zmysel. K tomu pecková Zimmerova hudba a krásna kamera z Dunkirku robia zážitok, ktorý som od vojnového filmu nečakala. Odporúčam!

V kine som videla aj Baby Driver a poviem vám, bola to pecka. Originálne, namakané, svieže a vtipné, k tomu geniálny soundtrack, proste dokonalý pukancový film (ak by som jedla pukance :). Odporúčam všetkými desiatimi, a to najmä ak máte radi veci typu Scott Pilgrim proti celému svetu, Unbreakable Kimmy Schmidt či Lucky Number Slevin. Čudná zmeska, ale ono to funguje ako dobre naolejovaný stroj, aj keď stredná pasáž mohla byť trochu menej rozťahaná. A Jon Hamm tu má asi ešte lepšiu (a bizardnejšiu) rolu ako v Kimmy Schimdt (a to som si nemyslela, že niečo môže byť bizardnejšie ako jeho rola v KS).

Hudba

Nový album Haim počúvam odkedy vyšiel stále dokola. Dokonalosť v 11 skladbách. Moja naj je Nothing´s Wrong (a potom Want You Back).



 
Dočítali ste sa až sem? Ďakujem. Aké je zatiaľ Vaše leto? Čo dobré čítate?
Do prečítania...

Komentáre

  1. Izombie je super, aj ja mám rada tento seriál. Ale v poslednej dobe som skôr prepadla čaru GoT a Younger.
    Inak TW ma úplne týralo, keď som to pozerala po jednom. Teraz to už nerobím a radšej si posledné epky užijem naraz. Veľmi ma štve, že tam nie je Stiles častejšie, bez neho sa mi to už ani v šestke A nezdalo úplne ono, ale tam to ešte celkom dobre uhrali. No teším sa na tieto posledné epky, ale zároveň som aj dosť smutná, že to už končí. Je to môj obľúbený seriál.

    WW bude až v roku 2019?! Ach jaj, zase to nekonečné čakanie. Aspoňže sa mihne v Justice league. Na to sa už tiež teším.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Younger pozerám aj ja, GoT ide mimo mňa, TW by som si nevydržala šetriť :) Mňa trailer na 6B navábil na Dereka, a zatiaľ nič!

      Ak pôjdem na JL, tak jedine kvôli WW, svet Zacha Snydera ide inak mimo mňa, Batmanom je pre mňa Christian Bale, Flashom Grant Gustin a Supemanom Dean Caine alebo Tyler Hoechlin.

      A inak ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
    2. Toto je prvýkrát, čo som pri TW vydržala čakať a nepozerám to každý týždeň. Som dobrá! :D :D :D Ale nie, ja som si pozrela z jedenástej epky len tú časť na konci, kde ukázali Stilesa a Dereka. Odvtedy tam vraj ešte ani jeden z nich znovu nebol, tak zatiaľ viem byť trpezlivá. Keby sa tam objavili, asi by to bolo horšie :D

      Ja som jedna z fanúšikov JL aj Avengers :D mne sa páči skoro všetko z tohto! Tak Flash pre mňa tiež navždy zostane GG, ale Superman a Tyler? Nieee, to mi nikdy nesedelo, mne sa tam vôbec nehodil, už keď to prvý raz oznámili, ale to bude asi tým, že ja som večný fanúšik Smallvillu a pre mňa je superman Tom Welling 4ever :D

      Nie je začo :)

      Odstrániť
    3. Tak Avengerov mám aj ja rada, len to DC ma nejako nebaví, resp. viac sa mi to páči v seriálovom prevedení.

      Smallville ma nikdy nebavil, a na Tylera mám slabosť :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

Nákupný zoznam

...alebo wishlist? Nie, skôr nákupný zoznam.


Máte aj vy knihy, ktoré musíte mať aj keby na chleba nebolo? A aj u vás to väčšinou skončí tak, že na chleba nie je, ale knihy sú (alebo to sa stáva len mne?). Máj je permanentne mesiacom, v ktorom vychádza veľa titulov, ktoré chcem prečítať (a potom sa to len nabaľuje ako snehová guľa). A keby len prečítať, ale musím bezpodmienečne mať! Ale treba mať plán! Plán pre mňa znamená zoznam. Takže dnes bude reč o knihách, ktoré vyšli alebo ešte len vyjdú, a ktoré sú na mojom „must buy books“ zozname. Tiež známy ako akčný plán na budúci polrok. Čo nevyjde, pôjde na vianočný zoznam. Keby s knihami predávali aj čas na ich čítanie, všakže?

Mŕtve dievča neklame – vyšlo v slovenčine už koncom marca. Podľa kultovej knihy prednedávnom vyšiel aj seriál (ktorý som ešte nevidela, lebo chcem najprv čítať knihu). Jedna z mojich nákupných priorít! (najmä aby som si mohla spraviť názor, lebo podľa reakcií internetu [a najmä ľudí, ktorí ešte veria v politickú kore…